centre de salut
logotip de la benvinguda

L'atenció sanitària

Drets en l'atenció sanitària segons la situació administrativa

Selecciona la teva situació administrativa

La targeta sanitària individual (TSI)

La targeta sanitària individual (TSI), identifica i acredita els ciutadans com a usuaris del sistema sanitari públic de Catalunya.
tarja sanitària

Contesta les següents preguntes sobre la targeta sanitària individual (TSI)

Per què la necessitem?


No és correcte Selecciona una opció

Qui l'ha de tenir?


No és correcte Selecciona una opció

On la puc obtenir?


No és correcte Selecciona una opció

Què ens cal per obtenir la TSI?


No és correcte Selecciona una opció

El sistema sanitari públic

Selecciona un dels dos tipus de centres

icona d'un centre d'atenció primària
  • Primer lloc on anar si tenim un problema de salut
  • Se'ns assigna un Metge o metgessa de família
  • Metge pediatre per als infants
  • Servei d'infermeria
  • Servei d'atenció social
  • Odontologia
  • Salut sexual i reproductiva (planifiació familiar)
  • Calendari de vacunacions
  • Programes de prevenció i educació en salut (maternoinfantil, alimentació, malalties de transmissió sexual, SIDA, etc.)
icona d'un hospital
  • Serveis mèdics d'internament
  • Serveis quirúrgics (operacions, parts...)
  • Consultes externes
    • Visites ambulatòries abans de les proves prèvies a intervencions
    • Visites d'especialistes de seguiment dels pacients).
  • Servei d'urgències

Urgències

símbol d'emergències
Per a les urgències, podeu anar l'hospital, al centre d’atenció primària CAP o als Centres d'Atenció Continuada CAC.

Les receptes

Si la nostra salut ho requereix, el metge o metgessa del CAP o de l'Hospital ens farà una recepta on s'hi indicaran els medicaments per al nostre tractament. Ens donaran unes receptes oficials amb les nostres dades personals.

Les receptes us permeten comprar a la farmàcia el medicament a un preu subvencionat (un 40% del preu). Quan aneu a la farmàcia, és indispensable que porteu la TSI de la persona a la qual va adreçada la recepta.

persona firmant una recepta

La salut de la dona

Els CAP disposen d'un servei de ginecologia i de planificació familiar.

  • Davant un possible embaràs, heu de demanar visita a un especialista ginecòleg o ginecòloga a l’ambulatori que us correspongui.
  • El metge o metgessa, juntament amb les infermeres o els infermers i els llevadors o les llevadores, farà un seguiment de l'embaràs i els controls necessaris fins al moment del part i els controls posteriors.
  • En cadascuna de les visites haureu de portar el carnet d'embarassada que us donaran el primer dia.
  • La llevadora o llevador us informarà de classes de preparació al part. Aquestes classes són molt útils perquè donen molta informació sobre l'embaràs, el part i les cures del nadó. Es duen a terme al mateix CAP i són gratuïtes.
carnet d'embarassada

La salut dels fills i filles

icona d'un pediatre i un infant

Pediatre

  • És el metge o la metgessa del CAP que atén els infants fins als 14 anys.
  • Els nadons han d'anar al o la pediatre cada 1 o 2 mesos.
  • Després han d'anar-hi cada any per a les visites de revisió i seguir el calendari de vacunació.

A partir dels 14 anys

  • El fill o filla serà visitat pel metge o metgessa de família.

Carnet de salut

  • Es fa als nens i nenes en néixer, al mateix hospital.
  • S'hi apunten les dades més importants del naixement.
  • Posteriorment el o la pediatre hi anotarà les dades de l'evolució de l'infant i les vacunes.

Carnet de vacunacions

  • Serà necessari en el moment d’escolaritzar el fill o filla.
  • Si l’infant no ha nascut aquí, s’haurà d'explicar al o la pediatre quines vacunes ha rebut al país d'origen. Si n'hi manca alguna, el o la pediatre la hi posarà.
  • Gairebé totes les vacunes són gratuïtes.
  • Quan se li administra la darrera vacuna de l'etapa infantil, cal obrir un document nou en què quedaran reflectides totes les vacunes rebudes en la infantesa i on es registraran les que rebi com a persona adulta.
carnet de salut infantil

Els serveis d'emergència

Telèfon 112, Emergències

logotip del 112

S'hi ha de trucar davant d’una emergència de perill immediat per sol·licitar l’assistència dels serveis públics d’emergències:

  • Mossos d’Esquadra
  • Sistema d’Emergències Mèdiques
  • Policies locals
  • Bombers
  • Agents Rurals
  • Protecció Civil

Quan es truqui al 112 es demanarà la localització de l’incident, telèfon i nom de contacte per si cal contactar de nou.

S’ha de contestar totes les preguntes i no penjar fins que l’operador ho indiquin.

És operatiu les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

061 CatSalut Respon

logotip del 061

Ens hi podem adreçar per realitzar tràmits administratius o resoldre problemes de salut.

Si tenim dubtes o una emergèngia, al 061 ens adreçaran al centre de salut més adient, activaran un metge a domicili o, en cas que sigui necessari, una ambulància o un helicòpter medicalitzat del SEM.

És operatiu les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. S’hi pot accedir per telèfon a través del 061, per mail a través de 061catsalutrespon@gencat.cat, per xat, a través de l’app o a través d’un formulari web.

900 900 120 contra la violència masclista

logotip del 900 900 120

El servei d'atenció permanent del 900 900 120 contra la violència masclista és gratuït i confidencial i funciona tots els dies de l'any, durant les 24 hores del dia.

Atén les demandes relacionades amb qualsevol forma de situació de violència contra les dones:

  • Peticions d'informació de dones que viuen situacions de violència.
  • Peticions d'informació sobre els recursos existents a Catalunya en matèria d'assistència a la violència contra les dones.
  • Sol·licituds d'assessorament sobre possibles actuacions a realitzar davant una situació de violència contra les dones, procedents de particulars i/o professionals.
  • Activació del Servei d’intervenció en crisis greus en l’àmbit de la violència masclista (24h / 365 dies a l’any), procedent de qualsevol Ajuntament i Consell Comarcal, amb el previ consentiment de la dona agredida o del seu entorn familiar.

Abans de marxar

Contesta sí o no a les següents preguntes

Si no estic empadronat, puc obtenir la targeta sanitària? No és correcte Selecciona una opció

La mateixa TSI serveix per a tota la família? No és correcte Selecciona una opció

 

Si la meva situació al país és irregular, i no estic empadronat, quins drets sanitaris tinc?

  • Atenció d'urgència per malaltia greu o accident No és correcte Selecciona una opció
  • Atenció primària No és correcte Selecciona una opció
  • Receptes pels medicaments amb copagament del 40% No és correcte Selecciona una opció
  • Embaràs, part i postpart No és correcte Selecciona una opció

Els menors de 18 anys rebran assistència en les mateixes condicions que les persones amb nacionalitat espanyola.

 

Amb la recepta oficial del metge o metgessa, el medicament a la farmàcia serà No és correcte Selecciona una opció

Si tenim una emergència mèdica, on podem trucar? No és correcte Selecciona una opció

Sabries dir quin és el telèfon on hem de trucar per a qualsevol situació d'emergència o perill? No és correcte Selecciona una opció