infoAgricultura

El Butlletí d'informació diària del Departament
d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural
de la Generalitat de Catalunya

 

Núm. 956 23 d'abril de 2009

El DAR patrocina un nou programa de TV3 que impulsa el sector de l'agroalimentació

 

 

Llena i Terribas durant l'acte de presentació

El conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena, acompanyat del director general d'Alimentació, Qualitat i Indústries, Agroalimentàries, Joan Gené, i del director dels Serveis Territorials del DAR a Barcelona, Jaume Balagué, va presentar ahir, al Mercat Municipal de Santa Caterina, a Barcelona, el programa “La salut al cistell” que emetrà Televisió de Catalunya (TV3) juntament amb Createl. L'acte també va comptar amb l'assistència del tercer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, president de Mercats Municipals de Barcelona i president de Mercabarna, Jordi William Carnes; de la directora general de TV3, Mònica Terribas; del director general de Salut Pública, Antoni Plasència; del responsable del programa “La salut al cistell”, Francesc Xavier Altarriba, i del presentador, Marcel Gorgori.

 

És la primera experiència a Catalunya de produir i realitzar un programa de televisió conjuntament amb el sector agroalimentari, en col·laboració amb el DAR, l' Agència Catalana de Seguretat Alimentària, i l' Ajuntament de Barcelona , a través de Mercats Municipals i Mercabarna , amb l'assessorament alhora de la càtedra de Fisiologia de la Universitat Autònoma de Barcelona. ‘La salut al cistell' és una producció de TV3 amb Createl, l'Institut de Prospectiva i Anàlisi de la Realitat Social i Krebs.

 

En aquesta línia, el titular del DAR va destacar que “la gran fita d'aquest programa és haver posat en comú a tots els sectors implicats en l'alimentació a Catalunya”, i va remarcar que es tracta del primer cop que conflueixen en un programa productors, cooperatives, transformadors, mercats, consumidors i administracions. Va afegir que “en un moment difícil com l'actual, posem en valor els nostres productes, i impulsem les xarxes de proximitat com són els mercats”. Llena també va voler fer palès que se sent molt identificat amb aquest projecte, tant pel seu origen procedent del món rural com perquè la seva professió és la de metge i el programa aborda temes de salut, i també per vinculacions familiars, ja que els seus pares s'havien dedicat sempre al món de la cuina.

 

La presentació va tenir lloc a l'emblemàtic mercat de Santa Caterina , ja que “els mercats municipals són uns dels protagonistes d'aquest nou programa de TV3” , com va declarar Mònica Terribas , directora de TVC.

 

D' altra banda, el tinent d'alcalde d'Hisenda i Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Barcelona, i president de Mercats Municipals de Barcelona, i de Mercabarna, Jordi W. Carnes , va valorar molt positivament la iniciativa, destacant “Mercabarna i l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona com a operadors vitals per a la ciutat i Catalunya” , tot recordant que “els mercats són prescriptors, gràcies a la complicitat i confiança que s'estableix en el comerç de proximitat”.

 

El projecte europeu RURURBAL promou la millor gestió dels espais periurbans i l'impuls dels productes de proximitat

 

 

El conseller Llena dunrant l'acte

El conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena, el president del Consell Comarcal del Vallès Oriental, Antonio Rísquez, i el president delegat de l'Àrea d'Espais Naturals de la Diputació de Barcelona i alcalde de Granollers, Josep Mayoral, van presentar ahir a Granollers el projecte europeu INTERREG IV RURURBAL, que va ser definitivament aprovat pel Comitè MED amb un pressupost total d'1.620.000 euros, per al període 2009– 2011.

 

El programa INTERREG IV MED està gestionat per representants dels estats membres de la zona Mediterrani i és un organisme en el qual la Comissió Europea ha delegat la gestió dels projectes.

 

El projecte RURURBAL versa sobre la bona governança dels espais periurbans mitjançant el suport a l'activitat agrària i la promoció de l'agricultura de proximitat. Així, l'objectiu es centra a redactar una Carta europea per al desenvolupament local sostenible de territoris periurbans, basada en la valorització dels productes agraris i la creació d'una xarxa europea impulsant l'adhesió d'altres territoris mediterranis a aquest procés de governança territorial que pretén renovar el lligam entre les corones urbanes i els territoris rurals.

 

La Unió Europea es fa càrrec del 75 per cent de l'import de la despesa i la resta és aportada pels diferents participants en el projecte. Juntament amb el DAR participen en el projecte la Diputació de Barcelona, el Consell Comarcal del Vallès Oriental, la província de Turín, la Communauté d'Agglomération du Pays d'Aix (França), la província de Siena (Itàlia), l'Association pour le Développement de l'Agriculture dans l'Y Grenoblois (França), la Universitat Aristote de Thessalonica, (Grècia), i la Communauté d'Agglomération del Pays Voironnais (França).

 

Tots aquests socis emprendran, de forma coordinada, un seguit d'actuacions pilot per a la millora de la gestió dels espais periurbans, i posteriorment faran una anàlisi conjunta dels resultats obtinguts. Amb tota la informació recollida, s'elaborarà una carta amb les recomanacions per a una bona gestió dels espais que hi ha al voltant de les grans aglomeracions urbanes.

 

Pel que fa al DAR, apart de la contribució econòmica, també hi aportarà la seva experiència en el desenvolupament local mitjançant els grups d'acció local i en la traçabilitat i certificació de l'origen dels aliments.

 

Segons el conseller Llena, "amb aquest projecte de cooperació transfronterera treballarem per trobar un model que posi en valor els notres productes i que a la vegada trobi la millor xarxa de comercialització. És un programa pilot que si funciona també l'aplicarem en altres territoris de Catalunya".

 

GESFER estrena pàgina web: www.gesfer.cat

 

 

Pàgina d'inici del Web de GESFER

El Consorci de Gestió de la Fertilització Agrària de Catalunya (GESFER) estrena pàgina web, www.gesfer.cat, amb l'objectiu de facilitar l'accés a les informacions i serveis relacionats amb els seus àmbits d'actuació. D'altra banda, el web també pretén ser un espai útil de referència de tot allò relacionat amb l'adobatge dels sòls i la gestió de les dejeccions ramaderes.

 

El web facilita un accés àgil a totes les eines bàsiques d'informació i ajuda, creades per GESFER i destinades a tècnics, empresaris agraris i ramaders, així com a les persones interessades en la gestió de les dejeccions ramaderes i la fertilització agrícola.

 

En el conjunt del web, es poden trobar enllaços directes a les següents eines d'informació:

 

També es pot accedir al web de GESFER a través de la pàgina web del DAR si es va a “Directe a / organismes del Departament / Consorci de Gestió de la Fertilització Agrària de Catalunya” i properament a través del portal de RuralCat.

 

GESFER vol impulsar les millors solucions per l'adobatge dels sòls i la gestió de les dejeccions ramaderes i contribuir d'aquesta manera a una agricultura i ramaderia el més sostenible possible.

 

 

 

 

 

 Informació publicada:

 

 

El diari El Periódico publica una informació titulada La marca blanca arribarà a una quota del 35% a finals d'any. El rotatiu assenyala també que el consumidor fa més compres a la setmana i és més sensible als preus.

 

El diari Avui titula Alimentació Farga preveu ingressos superiors als 70 milions una informació sobre la previsió de resultats econòmics de Farga, grup català dedicat a la pastisseria i la restauració.

 

 

 Agenda DAR:

 

 

El conseller d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena, acompanyat dels directors generals d’Agricultura i Ramaderia, Rosa Cubel, i de Planificació i Relacions Agràries, Antoni Diaz, assisteix, a les 10:30 hores, a Barcelona, a la recepció en motiu de la Diada de Sant Jordi.

 

El director general de Desenvolupament Rural, Jordi Bertran, presidirà, a les 13:00 hores, a Barcelona, el consell d’administració de REGSA i, a les 17:30 hores, acompanyat del director dels Serveis Territorials del DAR a Lleida, Joan Gòdia, el de REGSEGA, a Tàrrega.

 

El director general de l’empresa pública Promotora d’Exportacions Catalanes (PRODECA), Fernando Bienert, assisteix a partir de les 10:00 hores, a Madrid, a la Jornada Tecnomarqueting (AECOC).

 

 Subscripció al nou infoAgricultura

 

Més informació

 

 

Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural - Inici
En qualsevol moment podeu accedir al vostre compte personal per cancel·lar la subscripció o modificar-ne les dades: en cas que no disposeu de contrasenya ompliu aquest formulari i seguiu-ne les indicacions. La Generalitat de Catalunya es compromet a utilitzar les vostres dades només per a la prestació del servei i a no divulgar-les a terceres persones.
 
 
©1995-2009 Generalitat de Catalunya
Alta | Baixa o modificació | Contacte | Butlletins anteriors