Textos de l'empresa | |
2.1. El comunicat
de premsa
Definició El comunicat de premsa és un text que tramet una persona en representació de l'empresa a un diari perquè hi sigui publicat; aquest document, per la seva peculiaritat, no té cap estructura fixa. Pel que fa a la redacció, us recomanem ser prudents en la utilització del llenguatge publicitari: mesureu-ne l'expressió i anteposeu la claredat del missatge a l'emotivitat. Destaquem les normes generals següents: 1. Cal evitar fer un ús sexista de la llengua. Quan no es coneix el sexe de la persona a qui destinem l'escrit, és recomanable usar alhora les dues formes corresponents a tots dos gèneres (senyor/senyora), tot i que cal recordar, llavors, que aquesta elecció porta implícita la concordança de tots els elements que afectin el destinatari. També es pot optar per la utilització de mots abstractes. Finalment, podeu usar la forma «persona+adjectiu» o bé altres solucions que no impliquin una discriminació de les formes femenines. 2. Cal ser prudents en la utilització de la majúscula per evitar que perdi el valor d'element emfasitzador. Entre d'altres normes, cal recordar que els noms dels càrrecs no s'escriuen en majúscula, llevat que siguin precedits per un tractament protocol.lari, i que, altrament, és obligat usar la majúscula en la inicial de paràgraf i en els noms de les unitats administratives; pel que fa a les abreviatures cal dir que en general s'escriuen en minúscula, llevat de determinats casos que trobareu recollits al final d'aquest llibre. 3. En les referències a dates cal escriure els noms dels mesos en minúscula i no posar mai el número de l'any amb punt. 4. Com a normes de redacció destaquem les següents: 4.1. Només usarem el gerundi per expressar accions simultànies. 4.2. Evitarem utilitzar frases en passiva, ja que sovint despersonalitzen l'expressió i dificulten la comprensió del text, en favor de les frases en activa. 4.3. No ometrem la conjunció que introductora d'una oració subordinada amb funció de complement directe. EXEMPLE DE COMUNICAT DE PREMSA
Es tracta d'una línia de productes d'alt valor energètic i baix volum calòric, molt indicada per a esportistes. Per presentar en el mercat el nostre producte, des d'avui i fins al dia 5 de juny, els nostres amics esportistes poden visitar-nos a l'estand que hem obert a la plaça de la vila, de les 10 del matí a les 8 del vespre ininterrompudament, i els obsequiarem amb una mostra del nostre nou producte. La raó social de PRODUCTES ENERGIA és: c/Vilarrassa, 4, entresol 2a, tel. (972) 43 67 78, 17733 Albanyà (ALT EMPORDÀ), info@servalin.com, http://www.servalin.com |