Textos de l'empresa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.
La comanda
Document mitjançant el qual s'encarreguen mercaderies o serveis a un proveïdor. La comanda es pot fer per correu, fax, telèfon, etc., o bé mitjançant un imprès. En aquest darrer cas, els impresos han de contenir totes les dades necessàries per facilitar les relacions de compravenda. En general, hi han de constar les dades que identifiquen el comprador i la data en què s'emet el document, les dades comercials com ara el tipus d'article i la forma de lliurament; és preferible esmentar l'àmbit jurídic que afecta l'operació. Pel que fa als suports més utilitzats per comunicar una comanda, destaquem la carta i el fax, excepte quan es tracta de reposicions i es manté amb el proveïdor una relació constant; en aquest cas s'usa el telèfon. ESTRUCTURA DE LA COMANDA1. Dades identificadores 1.1. Identificació de la persona compradora 2. Dades de l'operació 2.1. Article: tipus, codi i quantitats 3. Referència al marc jurídic competent 4. Signatura MODEL DE COMANDA
data ________________ |