|
Tant les grans empreses d'assegurances
com les mitjanes i petites manifesten la seva aprovació a la política lingüística de
la Generalitat.
Taula 9.
Fins a quin punt està vostè d'acord amb el fet que a Catalunya
?
Idea |
Molt d'acord |
Més aviat d'acord |
Indiferent |
Més aviat en desacord |
Molt en desacord |
Els consumidors, els clients o
proveïdors siguin atesos en llengua catalana si així ho desitgen |
86,1 |
13,9 |
- |
- |
- |
Tots els treballadors i directius que es
relacionen amb el públic haurien de saber llegir, parlar i escriure en català. |
61,4 |
38,6 |
- |
- |
- |
La Generalitat de Catalunya promogui
l'increment de l'ús del català en tots els àmbits econòmics i socials |
55,7 |
37,1 |
5,7 |
1,4 |
- |
5. Interès pels serveis lingüístics
5.1.
Grau d'interès general
La majoria de les
empreses d'assegurances (83,3 %) està interessada a col·laborar amb el Departament de
Cultura pel que fa als seus serveis, ja que creuen que els ajudaran a millorar la seva
oferta empresarial adequant els seus productes tant a les exigències de la Llei de
política lingüística com a les exigències del públic català. Aquesta distribució
significa que, de les 72 empreses entrevistades, un total de 60 empreses estan
interessades a rebre més informació dels serveis que ofereix el Departament de Cultura.
5.2.
Grau d'interès per tipus de servei
Gran part dels
serveis presentats han obtingut una bona valoració per part dels responsables de les
empreses. El 80 % de les empreses entrevistades ha mostrat un elevat interès per les
resolucions de problemes immediats (com les consultes puntuals sobre terminologia
específica) i la informació i l'oferiment d'eines de treball lingüístic (tant
bibliogràfiques com informàtiques).
En el
gràfic de mitjanes es pot observar les altes puntuacions que han rebut tots els serveis,
en una escala on el 0 equival a gens d'interès i el 10 a molt interès. Són especialment
bones, amb mitjanes superiors al 8, les valoracions dels tres primers serveis:
informació sobre correctors ortogràfics, verificadors de textos i programes informàtics
en català, les consultes puntuals sobre terminologia específica i l'oferiment dels
vocabularis específics disponibles.
Gràfic 6.
Valori, si us plau, el grau d'interès per a la seva empres dels següents serveis que
ofereix el Departament de Cultura
|