Notícies
UN JOC DE GIMCANA GUANYA EL PREMI DE JOCS INTERACTIUS A INTERNET


El concurs ".Jocs", convocat per TVC, la Secretaria per a la SI de la Generalitat de Catalunya, i Enginyeria i Arquitectura La Salle, pretén incentivar l´ús de la recerca d´informació a la xarxa

Sant Joan Despí, 12 de juliol del 2000.- Un projecte de joc de gimcana ha estat el guanyador del primer Premi del concurs ".Jocs", de Jocs Interactius Multimèdia a Internet, convocat per Televisió de Catalunya, la Secretaria per a la Societat de la Informació, de la Generalitat de Catalunya, i Enginyeria i Arquitectura La Salle. El segon premi ha estat per a un projecte de joc que permet desenvolupar experiències personals en un món virtual.

El joc guanyador del primer premi, anomenat GIMPUMM (GIMcana Per Un Món Millor), és un projecte de l´estudiant d´Informàtica Jordi Posas. Per la seva part, el segon Premi, un projecte de Cèsar Latorre, s´anomena CATALICA. Els guardonats han rebut aquest matí els premis en un acte que ha tingut lloc a l´Auditori de Televisió de Catalunya, de mans de dirigents de les tres entitats convocants del concurs: Pere Vila, director general de Televisió de Catalunya; Carles Martín, secretari per a la Societat de la Informació, de la Generalitat de Catalunya, i Josep M. Piqué, director d'extensió universitària d'Enginyeria i Arquitectura de La Salle.

Amb la convocatòria del concurs ".Jocs", que té el suport de Sun Microsystems, i al qual es van presentar un total de 25 projectes, els organitzadors han volgut incentivar l´ús de la recerca d´informació a Internet. Els projectes presentats havien de reunir una sèrie de condicions tècniques: originalitat de la idea i la seva aplicació, eficiència tecnològica, viabilitat de desenvolupament del joc, i establiment d´interrelació i comunicació entre diferents jugadors.

Jordi Posas, guanyador del primer premi, defineix el seu joc GIMPUMM com "un joc que pretén ser una gimcana feta a Internet". El premi obtingut és un viatge als Estats Units, amb visita a les instal·lacions de la NASA. La mecànica del joc presenta a la xarxa una sèrie d´objectius i destinacions que el concursant ha de saber localitzar amb els diversos mitjans multimèdia que tingui a la seva disposició. Aquesta interactivitat que es fa servir amb el suport de la plataforma Internet per localitzar els objectius, és present, també, en el desenvolupament del joc, al qual poden incorporar-se jugadors d´arreu del món. "Això permet- explica Jordi Posas- al jugador que ha trobat l´objectiu inicialment demanat, establir interrelacions i intercanvis de cultures amb altres jugadors".

CATALICA, el projecte guanyador del segon premi del concurs ".Jocs", és obra de Cèsar Latorre, que el defineix com "una aventura gràfica". El joc es desenvolupa en un món virtual que permet una gran quantitat d´escenaris i situacions, en què cada jugador es crea un personatge i, sol o en grup, pot viure experiències ben diverses: construir-se una casa, cercar objectes que li donen habilitats al personatge, cercar indrets, relacionar-se amb altres personatges virtuals.

Tornar

Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació
Secretaria per a la Societat de la Informació
Av. Diagonal 605, 5è 1a. 08028 Barcelona
Telf. +(34) 933 63 83 60 / Fax: +(34) 933 63 83 70
Correu-e: ssi@correu.gencat.es