|
El
14 de setembre es va constituir al Palau de la Generalitat el Consell
de la Societat de la Informació, en un acte presidit pel president
de la Generalitat, Jordi Pujol. El Consell, de caràcter interdepartamental
i adscrit al DURSI (http://www.gencat.es/dursi
),
està format per tots els secretaris generals dels departaments de
la Generalitat, sota la presidència del conseller del DURSI, Andreu
Mas-Colell, i la vicepresidència del secretari per a la Societat de
la Informació, Carles Martín
L'objectiu
general del Consell de la Societat de la Informació és promoure la
incorporació de les noves tecnologies de la informació i la comunicació
a tots els nivells de la societat catalana
Entre
els objectius més específics, hi ha els següents
a) Coordinar
l'acció de Govern sobre Societat de la Informació, i assessorar
l'elaboració del Programa d'actuació de l'Administració en aquesta
matèria |
b) Modernitzar
l'Administració de la Generalitat i transformar-la en una
administració de gestió electrònica. |
c) Assumir
un dels àmbits contemplats en el Pla Estratègic "Catalunya en
xarxa", que és el que fa referència a la relació dels ciutadans
amb l'Administració |
Un
dels primers projectes que promourà aquest Consell és el de l'Administració
Oberta de Catalunya (AOC) (més informació a http://www.gencat.es/csi/cat/projectes/administracio/
)
, un cop finalitzat el projecte pilot 1999-2000. Aquesta iniciativa
vol facilitar la relació dels ciutadans amb l'Administració mitjançant
l'ús de la xarxa Internet i donar-los una via d'accés a la informació
més ràpida i còmoda. Es tracta, en definitiva, que tot ciutadà de
Catalunya, si ho desitja, es pugui relacionar amb l'Administració
per mitjans telemàtics .
Per
assolir de manera progressiva aquest objectiu, es plantegen una sèrie
de línies d'actuació, entre les quals destaquen les següents
a) Continuar
el desenvolupament dels webs departamentals, integrant tota
la informació de difusió des d'un portal únic d'accés. |
b) Continuar
amb el procés d'implantació d'una Intranet corporativa a cada
Departament, orientada a facilitar la tasca de gestió interna
i permetent l'accés i l'intercanvi interdepartamental de la informació.
Adopció de bases de dades estàndard. |
c) Certificació
digital: adopció d'un estàndard de signatura electrònica avançada,
mitjançant la creació d'una tarja catalana d'identificació electrònica,
en coordinació amb l'Administració local. |
d) Definir
un portal únic d'accés del ciutadà a les administracions catalanes
on poder realitzar totes les tramitacions electròniques. |
e) Establir
actuacions formatives i de difusió, tant per als funcionaris
i treballadors de l'Administració com per als ciutadans que decideixin
utilitzar els serveis telemàtics a l'hora de relacionar-se amb
l'Administració. |
El
Consell de la Societat de la Informació supera el desaparegut Consell
per a l'Adaptació de la Generalitat a la Societat de la Informació,
que va ser creat per informatitzar les estructures de l'administració
catalana. La nova etapa que ara s'inicia ha de servir per, sense deixar
aquesta línia, insistir més en les eines que facilitin la gestió als
ciutadans
|
|