SI-Butlletí | ||||
![]() |
||||
Indústria de laudiovisual Desenvolupament del cinquè objectiu del Pla estratègic. |
||||
Una de les
directes conseqüències de la Societat de la Informació (SI) serà la major demanda de
productes audiovisuals. En aquest sentit, no només cal tenir en compte les possibilitats
que obren les noves tecnologies i el procés de liberalització que impulsa la Unió
Europea, sinó també els canvis que salbiren pel que fa als hàbits de consum dels
ciutadans durant el seu temps doci. Si a aquesta tendència, que ningú nega, hi
afegim la imminent revolució que suposarà la convergència entre lactual sector
audiovisual i el de telecomunicacions i la informàtica, cal preveure, aleshores, que a
Europa es produirà un augment encara més destacat en el mercat dels productes
audiovisuals. Segons previsions de la mateixa Unió Europea, lany 2005
sarribarà a un nivell de consum de productes audiovisuals de gairebé 54 mil
milions dEuros (equivalents a uns 9 bilions de pessetes davui), la qual cosa
representa un 65% dincrement sobre les xifres de lany 1995. Però
sespera que el salt sigui encara més espectacular a lEstat espanyol, en el
qual, segons les mateixes fonts, lincrement del consum aniria dels 2.300 milions
dEuros de lany 1995 (386.400 milions de pessetes) fins als 4.150 milions
dEuros lany 2005 (697.200 milions de pessetes). És a dir, un creixement del
80% en deu anys. Naturalment, aquesta perspectiva exigirà un extraordinari increment de lactivitat en la indústria de laudiovisual, tant pel que fa a la producció i distribució dels continguts com pel que fa al corresponent equipament destinat als usuaris, especialment el domèstic o electrònica de consum. És evident que aquesta oferta, o bé quedarà satisfeta des de la capacitat industrial de Catalunya, o bé, donada la persistent demanda, rebrà resposta des de fora del nostre país, on molts dels seus agents ocupen ja els primers llocs en els respectius rànquings econòmics nacionals. Serà, per tant, objectiu del Comissionat analitzar lactual situació de la indústria de laudiovisual a Catalunya per, amb la participació daltres organismes públics i privats i en especial de les televisions, trobar el marc més adient a lhora de fer viable el desenvolupament econòmic de les iniciatives que el procés industrial abasta, des de la producció fins a la distribució i el consum. Activitats que, a més, comporten un notable valor afegit en el terreny laboral (derivat de la creació de llocs de treball) i en els àmbits cultural, social i de projecció exterior pel país. Donada la condició d"indústria estratègica" del sector de laudiovisual, es tracta duna oportunitat que Catalunya ha daprofitar; i, així mateix, constitueix un repte en què el potencial creatiu del nostre país, sovint reconegut internacionalment, i el grau de desenvolupament de les seves infrastructures de comunicació han de jugar un paper favorable. La qualitat de vida dels ciutadans exigirà nous continguts audiovisuals, i el Comissionat, a més devitar marginacions derivades de la falta de formació o dun pla daccés que no fos universal, haurà de vetllar perquè aquesta nova producció es generi en la major proporció possible des de lactivitat industrial del nostre país. |
||||
![]() |
||||
Comunicats | SI-Butlletí | Agenda | ||
![]() Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació Secretaria per a la Societat de la Informació Av. Diagonal 605, 5è 1a. 08028 Barcelona Telf. +(34) 933 63 83 60 / Fax: +(34) 933 63 83 70 Correu-e: ssi@correu.gencat.es |