SI-Butlletí | ||||
![]() |
||||
La iniciativa privada a la Societat de la Informació Carme Ponte i Cerezo, Gerent del CSI (2 d'octubre de 1998) |
||||
Projectar
la Societat de la Informació a Catalunya exigeix un sever acte de reflexió. Des de
ladministració sestà promovent aquesta transformació associada al valor
digital, però dos dels factors decisius del canvi són a les mans de la iniciativa
privada: com el sector empresarial català assumeix les noves tecnologies i com la
societat les adapta a la seva vida diària. Encara més important que la manera com es duu
a terme la modernització de les nostres infrastructures, és la rapidesa amb que aquesta
és assimilada. Internet donarà pas a una globalització de la societat i, per tant, també dels mercats. Al nostre país, el mercat electrònic es troba en una fase embrionària. El desenvolupament dempreses amb una estratègia clara pel comerç a la xarxa és encara subjecte a les reticències causades per la por a la manca de seguretat, privacitat de les dades, o senzillament pel desconeixement dels beneficis que comporten les noves tecnologies. Tot i que si ens plantegem lexemple de països com els Estats Units (amb una experiència avançada de dos o tres anys), veiem com allí creixen aquests mercats, apareixen nous productes i es reparteixen una quota cada vegada més reduïda (i el més preocupant és que aquest és un mercat global, que incidirà a leconomia de Catalunya i de tots aquells països que no facin front a la competència). A Catalunya, el nivell de penetració dels ordinadors a la llar és el millor de tot lEstat. Alhora, les infrastructures necessàries per a desenvolupar la Societat de la Informació sestan construint a un ritme accelerat recolzades per lAdministració. Amb una societat llesta per a conduir-se en lús de les noves tecnologies i disposada a consumir, només faltaran unes empreses que responguin a les noves necessitats amb productes competitius i innovadors. Si el sector empresarial català no respon a la demanda, sens dubte hi hauran daltres que ho facin i aconsegueixin la fidelitat duna quota que encara és al nostre abast. En aquest sentit, podem afirmar que el futur de totes les empreses passa pel mercat electrònic. Aquells que confien en que el seu target no fa servir lordinador, descobriran aviat que sestan creant nous punts daccés, per exemple, als Estats Units les mestresses confeccionen la llista de la compra i demanen que els la portin a la llar mitjançant el microones, que porta incorporat un petit navegador per a reconèixer els codis de barres dels productes. La tecnologia sestà adaptant a la mida del seu usuari i aquest no dubtarà dacceptar-la si millora la seva qualitat de vida. |
||||
![]() |
||||
Comunicats | SI-Butlletí | Agenda | ||
![]() Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació Secretaria per a la Societat de la Informació Av. Diagonal 605, 5è 1a. 08028 Barcelona Telf. +(34) 933 63 83 60 / Fax: +(34) 933 63 83 70 Correu-e: ssi@correu.gencat.es |