|
|
|
|
 |
|
|
ADMINISTRACIÓ
OBERTA DE CATALUNYA (AOC)
|
|
|
|
|
|
|
|
Descripció
Accions
i Calendari
Pressupost,
Altres responsables i projectes relacionats

|
|
|
ADMINISTRACIÓ
OBERTA DE CATALUNYA (AOC)
|
|
|
Descripció
|
A
través del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació,
el Comissionat ha impulsat el projecte l’Administració Oberta
de Catalunya (AOC) perquè la Generalitat es gestioni a través
de les tecnologies informàtiques més modernes. L’objectiu final
de l’AOC és crear el marc perquè els ciutadans i les empreses
es relacionin electrònicament amb l’administració. |
|
|
|
|
 |
|
|
Accions
|
La
Generalitat de Catalunya ha començat a aplicar la primera fase
de l’AOC durant el mes de setembre de 1999. Aquesta
primera fase de l’AOC se centra en els sistemes d’informació interns
de la Generalitat i preveu dues grans actuacions. |
En
primer lloc, preveu formalitzar la intranet de la Generalitat.
És a dir, tots els Departaments utilitzaran el mateix model d’intranet.
Aquest model d’intranet permetrà als empleats públics accedir
a tota la informació que necessiten i compartir recursos comuns
(reculls legislatius, traductors automàtics, etc.). Les intranets
dels Departaments s’interconnectaran i així s’implantarà la intranet
corporativa que actuarà com portal de la Generalitat de Catalunya.
La primera actuació
de l’AOC utilitza tecnologies ja madures de forma que, com qualsevol
organització pública o privada, la Generalitat es posa al dia.
|
En
segon lloc, s’ha de fer una prova pilot per utilitzar la signatura
electrònica entre els 1.500 empleats dels Departaments de
la Presidència i d’Economia i Finances. La prova pretén que ambdós
departaments es comuniquin –tant de forma interna com entre ells-
a través de documents firmats electrònicament.
Aquests
documents electrònics substituiran en breu el paper i la signatura
manuscrita en tots els tràmits de personal. Una dada que orienta
sobre la importància d’aquesta prova pilot és que les comunicacions
internes de la Generalitat generen una muntanya de paper de
500 metres anuals.
En
la prova pilot, els treballadors públics s’identificaran a través
d’un certificat electrònic ubicat en un disquet. Aquest certificat
garantirà la identitat de qui emet el document, la integritat
de la documentació que es tramet i la seva confidencialitat.
Això permetrà que els documents electrònics tinguin validesa
jurídica en un futur proper.
Per tant, la firma electrònica
fa que l’AOC sigui un projecte realment innovador. Significa que
la Generalitat estableix les bases per ser una de les administracions
líders en el món.
Les següents fases
de l’AOC preveuen: estendre les noves tecnologies de la
informació a tota l’administració de la Generalitat (segona
fase); establir relacions electròniques amb la resta d’administracions
públiques (tercera fase) i, finalment, comunicar-se amb els
ciutadans i les empreses via telemàtica (quarta fase)
|
|
|
|
Calendari
|
El Govern de la Generalitat
aprova la primera fase de l’AOC el 13 de juliol de 1999.
El pla de treball estableix un termini de tres mesos per implantar
la Intranet de la Generalitat i la prova pilot de signatura electrònica.
|
|
|
|
 |
|
|
Pressupost
|
El pressupost de la prova pilot de l’AOC és de 346 milions de
pessetes (1999-2001). |
Altres
responsables
|
Departament de Presidència
i Departament d’Economia i Finances de la Generalitat.
Per poder assolir els
ambiciosos objectius de l’AOC, s’ha comptat amb la Universitat
Politècnica de Catalunya i també amb les empreses i els proveïdors
més significatius en comerç electrònic (Microsoft, IBM, Compaq,
Lotus, Debis, Oracle i Sun).
|
Projectes
relacionats
|
Creació de l’Agència Catalana de Protecció de Dades, Conveni
marc “Finestreta única”, Modernització Informàtica dels organismes
de la Generalitat. |
|
|
|
 |
|
|

Departament
d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació
Secretaria per a la Societat de la Informació
Av. Diagonal 605, 5è 1a. 08028 Barcelona
Telf. +(34) 933 63 83 60 / Fax: +(34) 933 63 83 70
Correu-e: ssi@correu.gencat.es
|
|