ADMINISTRACIÓ OBERTA DE CATALUNYA (AOC) 
 
Descripció
Accions i Calendari
Pressupost, Altres responsables i projectes relacionats
 

  

ADMINISTRACIÓ OBERTA DE CATALUNYA (AOC)

 

Descripció

A través del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació, el Comissionat ha impulsat el projecte l’Administració Oberta de Catalunya (AOC) perquè la Generalitat es gestioni a través de les tecnologies informàtiques més modernes. L’objectiu final de l’AOC és crear el marc perquè els ciutadans i les empreses es relacionin electrònicament amb l’administració.
Tornar a l'inici
 

Accions

La Generalitat de Catalunya ha començat a aplicar la primera fase de l’AOC durant el mes de setembre de 1999. Aquesta primera fase de l’AOC se centra en els sistemes d’informació interns de la Generalitat i preveu dues grans actuacions.
En primer lloc, preveu formalitzar la intranet de la Generalitat. És a dir, tots els Departaments utilitzaran el mateix model d’intranet. Aquest model d’intranet permetrà als empleats públics accedir a tota la informació que necessiten i compartir recursos comuns (reculls legislatius, traductors automàtics, etc.). Les intranets dels Departaments s’interconnectaran i així s’implantarà la intranet corporativa que actuarà com portal de la Generalitat de Catalunya.

La primera actuació de l’AOC utilitza tecnologies ja madures de forma que, com qualsevol organització pública o privada, la Generalitat es posa al dia.

En segon lloc, s’ha de fer una prova pilot per utilitzar la signatura electrònica entre els 1.500 empleats dels Departaments de la Presidència i d’Economia i Finances. La prova pretén que ambdós departaments es comuniquin –tant de forma interna com entre ells- a través de documents firmats electrònicament.

Aquests documents electrònics substituiran en breu el paper i la signatura manuscrita en tots els tràmits de personal. Una dada que orienta sobre la importància d’aquesta prova pilot és que les comunicacions internes de la Generalitat generen una muntanya de paper de 500 metres anuals.

En la prova pilot, els treballadors públics s’identificaran a través d’un certificat electrònic ubicat en un disquet. Aquest certificat garantirà la identitat de qui emet el document, la integritat de la documentació que es tramet i la seva confidencialitat. Això permetrà que els documents electrònics tinguin validesa jurídica en un futur proper.

Per tant, la firma electrònica fa que l’AOC sigui un projecte realment innovador. Significa que la Generalitat estableix les bases per ser una de les administracions líders en el món.

Les següents fases de l’AOC preveuen: estendre les noves tecnologies de la informació a tota l’administració de la Generalitat (segona fase); establir relacions electròniques amb la resta d’administracions públiques (tercera fase) i, finalment, comunicar-se amb els ciutadans i les empreses via telemàtica (quarta fase)

Calendari

El Govern de la Generalitat aprova la primera fase de l’AOC el 13 de juliol de 1999.  

El pla de treball estableix un termini de tres mesos per implantar la Intranet de la Generalitat i la prova pilot de signatura electrònica.
Tornar a l'inici
 

Pressupost

El pressupost de la prova pilot de l’AOC és de 346 milions de pessetes (1999-2001).

Altres responsables

Departament de Presidència i Departament d’Economia i Finances de la Generalitat.

Per poder assolir els ambiciosos objectius de l’AOC, s’ha comptat amb la Universitat Politècnica de Catalunya i també amb les empreses i els proveïdors més significatius en comerç electrònic (Microsoft, IBM, Compaq, Lotus, Debis, Oracle i Sun).

Projectes relacionats

Creació de l’Agència Catalana de Protecció de Dades, Conveni marc “Finestreta única”, Modernització Informàtica dels organismes de la Generalitat.
Tornar a l'inici

Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació
Secretaria per a la Societat de la Informació
Av. Diagonal 605, 5è 1a. 08028 Barcelona
Telf. +(34) 933 63 83 60 / Fax: +(34) 933 63 83 70
Correu-e: ssi@correu.gencat.es