Notícies de infoTrànsit
http://infotransit.gencat.cat
Notícies publicades a infoTrànsithttp://infotransit.gencat.cat/imgs/img_simbol_coments.jpgNotícies publicades a infoTrànsit
http://infotransit.gencat.cat
12070Editorial
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/editorial
JOHIPOSOSENY
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/editorial/johipososeny
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">El Servei Català de Trànsit ha tancat l’any 2014 amb una campanya que resumeix de la millor manera la idea de responsabilitat compartida sobre la mobilitat que hem defensat en els últims mesos: un lema, <span style="font-style: italic;">més seny, menys víctimes</span>; un gest simbòlic, posar-se dos dits al front; i el suport de milers de persones, entre cares conegudes i gent anònima. Aquest és el millor homenatge a les víctimes de trànsit, de dignificació de la persona, que hem volgut llançar en el marc d’una campanya a través de les xarxes socials a partir del Dia Mundial de les Víctimes de Trànsit. </span></p>A fons
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/a-fons
#johipososeny es viralitza a les xarxes socials per a la prevenció d’accidents
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/a-fons/johipososeny-es-viralitza-a-les-xarxes-socials-per-a-la-prevencio-daccidents
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">Centenars de fotografies i <span style="font-style: italic;">selfies</span> de cares conegudes i de persones anònimes posant-se dos dits al front i amb l’etiqueta #johipososoeny es van viralitzar per les xarxes socials, en el marc de la campanya "Més seny, menys víctimes” que el Servei Català de Trànsit (SCT) va posar en marxa amb motiu del Dia Mundial en Record de les Víctimes d’Accidents de Trànsit, el novembre passat.</span></p> Ruta d’activitats
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/ruta-activitats
Lex Viaria
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/lex-viaria
El barem a Espanya: el sistema menys generós d’Europa
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/lex-viaria/el-barem-a-espanya-el-sistema-menys-generos-deuropa
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">Espanya es situa a la cua d’Europa pel que fa a la quantia de les indemnitzacions que es poden percebre arran d’un accident de trànsit amb conseqüències greus amb ferits i víctimes mortals. Un jove que a causa d’un accident de trànsit quedi tetraplègic cobraria a Espanya una indemnització d’1,3 milions d’euros, mentre que a França, en el mateix cas, percebria gairebé el triple, uns 4,5 milions. </span></p> Els processos judicials després dels accidents de trànsit
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/lex-viaria/els-processos-judicials-despres-dels-accidents-de-transit
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">Una persona que té un accident de trànsit amb conseqüències greus així com aquells familiars que pateixen la pèrdua d’un ser estimat en un accident a la carretera s’enfronten a moments de gran dolor, incertesa, desconeixement i sovint se senten molt vulnerables i desorientats. </span></p> Hem estat a
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/hem-estat-a-
Àrea de formació
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/area-de-formacio
La Generalitat suma esforços per millorar la seguretat viària en l’entorn laboral
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/area-de-formacio/la-generalitat-suma-esforcos-per-millorar-la-seguretat-viaria-en-lentorn-laboral-
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">La Conselleria d’Interior i la Conselleria d’Empresa i Ocupació han signat recentment amb l’objectiu de sumar nous esforços i millorar així la seguretat viària en l’entorn laboral.</span></p>
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">Malgrat la reducció general dels accidents laborals des de l’any 2010, s’ha produït el 2013 un repunt del 5,8% pel que fa als accidents relacionats amb el trànsit durant la jornada laboral i també, però amb menor intensitat (0,47%), dels "in itinere”.</span></p> De gran recorregut, mobilitat segura per a la gent gran
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/area-de-formacio/de-gran-recorregut-mobilitat-segura-per-a-la-gent-gran-
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;"><span style="font-style: italic;">Si em costa conduir de nit, surto abans o demano que condueixi un altre? Si camino a peu de nit utilitzo reflectors, llums o altres dispositius que augmentin la meva visibilitat?</span> Aquestes són algunes de les qüestions que es plantegen als assistents a les xerrades <span style="font-style: italic;">De gran recorregut</span>. Aquestes sessions formatives per a la mobilitat segura que imparteix el Servei Català de Trànsit conjuntament amb la Fundació ‘la Caixa’ estan adreçades a la gent gran, un col·lectiu en el qual aquest 2014 ha augmentat la mortalitat viària<span class="s1">,</span> fins a representar el 25% del total de les víctimes per accident de trànsit.</span></p> L’SCT edita “Competències de mobilitat segura”, la publicació de referència per als professionals de l’educació viària de Catalunya
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/area-de-formacio/lsct-edita-competencies-de-mobilitat-segura-la-publicacio-de-referencia-per-als-professionals-de-leducacio-viaria-de-catalunya
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">El Servei Català de Trànsit (SCT) ha publicat una nou manual per establir itineraris formatius que promoguin la mobilitat segura entre tots els ciutadans, independentment de l’edat i del rol en el trànsit. Aquest document, "Competències de mobilitat segura: un model de prevenció centrat en la persona”, és fruit d’un treball de reflexió, anàlisi i debat en què han participat uns quaranta experts de diverses disciplines, la majoria monitors de Mossos d’esquadra i de les policies locals. </span></p>
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">El contingut d’aquesta guia s’ha adaptat al model de gestió competencial, que des de fa ja alguns anys és el predominant en el context actual de l’educació obligatòria, professional i universitària. La guia ofereix unes pautes preventives centrades en la persona i dóna eines als educadors perquè marquin objectius pedagògics.</span></p> Segurs en moto cap a la feina
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/area-de-formacio/segurs-en-moto-cap-a-la-feina
<p class="p1"></p>
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">A Catalunya, l’ús de la motocicleta està molt arrelat a la mobilitat de les persones, tant per als trajectes en els moments d’oci com també per als desplaçaments cap al lloc de treball. Millorar la seguretat dels motoristes però també conscienciar dels accidents de trànsit com a part dels riscos laborals són dos dels objectius que inclou el Pla de seguretat viària 2014-2016. En aquest sentit, la Generalitat de Catalunya, a través d’un conveni amb l’Escola d’Administració Pública, oferirà el 2015 cursos de formació ‘in mission’ i ‘in itinere’, teòrics i pràctics, de conducció tant de turisme com de motocicleta per als seus treballadors. Aquest desembre una quarantena de treballadors del Departament d’Interior de la delegació de Girona ja han assistit a un primer curs de conducció de motocicleta, fet a Girona.</span></p>L’SCT reforça la campanya de conscienciació viària adreçada a motoristes en el Superprestigio Dirt Track Solo Moto
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/area-de-formacio/lsct-reforca-la-campanya-de-conscienciacio-viaria-adrecada-a-motoristes-en-el-superprestigio-dirt-track-solo-moto
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">Aquest desembre el Servei Català de Trànsit (SCT) ha reforçat la campanya de conscienciació viària adreçada als motoristes a través del circuit "Entrena’t per la teva seguretat”. Aprofitant la celebració del Superprestigio Dirt Track Solo Moto, una prova de motociclisme sobre terra <span style="font-style: italic;">indoor</span> celebrada al Palau Sant Jordi i organitzada per segon any pel grup Alesport/RPM, el dissabte 13 de desembre passat, va instal·lar un <span style="font-style: italic;">training</span> de motos a l’exterior de l’Estadi Olímpic Lluís Companys de Barcelona, dirigit sobretot a conductors de ciclomotors amb permís AM, conductors de motocicletes de fins a 125 cc amb permís A1 i conductors de vehicles amb permís B i amb més de tres anys d’experiència.</span></p> El director de l’SCT destaca la importància del copilot infantil en el lliurament dels premis del concurs de dibuix del Gremi del Motor
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/area-de-formacio/el-director-de-lsct-destaca-la-importancia-del-copilot-infantil-en-el-lliurament-dels-premis-del-concurs-de-dibuix-del-gremi-del-motor
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">El director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, va destacar la importància de la figura del copilot infantil en el lliurament dels premis del concurs de dibuix sobre mobilitat segura convocat pel Gremi del Motor. Dirigint-se als nens i nenes que van participar en el certamen, Isern va afirmar: "És molt important que els infants ens ajudeu en la mobilitat segura fent de copilots dels vostres pares. Recordeu-los que es cordin sempre el cinturó o quan estigueu en marxa, si sona el telèfon mòbil<span class="s1">,</span> no els deixeu que l’agafin ni que contestin, és perillós i els distreu<span class="s1">.</span>" </span></p> Sense fronteres
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/sense-fronteres
El trànsit català en temps real al mòbil amb Waze
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/sense-fronteres/el-transit-catala-en-temps-real-al-mobil-amb-waze
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">Un dels àmbits principals d’actuació del Servei Català de Trànsit (SCT) és informar, en temps real, de les incidències i afectacions de trànsit a la xarxa viària de Catalunya. Per això des del Centre d’Informació Viària de Catalunya (CIVICAT) es treballa per controlar l’estat del trànsit, gestionar adequadament els trams conflictius de la xarxa viària catalana i millorar la seguretat viària a les carreteres de Catalunya. En aquest sentit, un dels objectius del Centre és facilitar la mobilitat dins del país i apropar la informació a l'usuari amb la màxima rapidesa possible. </span></p> A peu de carrer
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/a-peu-de-carrer
Portar nens amb moto
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/a-peu-de-carrer/portar-nens-amb-moto
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">Si heu de portar un nen en ciclomotor o motocicleta cal que tingueu en compte un seguit de consideracions. En primer lloc, l’edat mínima que ha de tenir el menor ja que, per norma general, només un nen que tingui 12 anys o més pot viatjar com a passatger de moto. No obstant això, els nens més grans de 7 anys també poden anar d’acompanyants sempre que circulin amb el pare o la mare o un tutor o bé una persona major d’edat autoritzada per aquests. <span class="s1">Lògicament, els nens, com els adults, sempre han de portar casc homologat i han d’anar asseguts de forma adequada, això és, a cavall darrere de l’adult i amb els peus recolzats als reposapeus laterals. E</span>n cap cas el menor que va com a passatger del ciclomotor o la motocicleta es pot situar en un lloc intermedi entre la persona que condueix i el manillar de direcció del vehicle. </span></p> Conducir sin miedo, un llibre per superar l’ansietat i el pànic a la conducció
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/a-peu-de-carrer/conducir-sin-miedo-un-llibre-per-superar-lansietat-i-el-panic-a-la-conduccio
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">La por de conduir o amaxofòbia és un trastorn comú que afecta milions de persones i els condiciona la vida fins a límits insospitats. Per combatre-la, la psicòloga Maribel Martínez i el <span style="font-style: italic;">coach</span> especialista en trastorns de l’ansietat Miguel Herrador han publicat el llibre <span style="font-style: italic;">Conducir sin miedo</span>. L’obra, de Tibidabo Edicions, proposa pautes i estratègies per superar l’ansietat i el pànic a la conducció amb brevetat. </span></p>L’absència de por al volant ens fa perillosos; l’excés de por, també
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/a-peu-de-carrer/labsencia-de-por-al-volant-ens-fa-perillosos-lexces-de-por-tambe-
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">Molts accidents estan provocats per la inconsciència de moltes persones que condueixen sota els efectes de l’alcohol o les drogues, d’altres per l’excés de velocitat, o per imprudències de tot tipus. Aquestes persones pensen que mai tindran un accident, perquè controlen i no passa res. Són inconscients del perill objectiu que implica la conducció.</span> </p>
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">Per tant, és lògic que les campanyes del Servei Català de Trànsit estiguin orientades a mostrar els perills i les conseqüències dels accidents de trànsit que en la majoria dels casos estan provocats per persones que viuen d’esquena a la por.</span></p> A peu de carrer
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/a-peu-de-carrer
ximp.gencat.cat, el calculador de rutes segures per a les matèries perilloses a Catalunya
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/a-peu-de-carrer/ximpgencatcat-el-calculador-de-rutes-segures-per-a-les-materies-perilloses-a-catalunya
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">Se’ls identifica amb una placa taronja. Són els vehicles que transporten mercaderies perilloses o els també anomenats ADR<span class="s1"> (</span>de l'anglès <span style="font-style: italic;">European </span><span style="font-style: italic;">A</span><span style="font-style: italic;">greement concerning the International Carriage of </span><span style="font-style: italic;">D</span><span style="font-style: italic;">angerous Goods by </span><span style="font-style: italic;">R</span><span style="font-style: italic;">oad</span>). Empreses i conductors professionals a partir d’ara podran conèixer quins són els itineraris més segurs per al transport d’aquestes matèries per Catalunya a través del calculador de rutes ximp.gencat.cat, que ha posat en marxa el Servei Català de Trànsit (SCT).</span></p>Investigació i recerca
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/investigacio-i-recerca
Parada amb...
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/parada-amb
El bus-VAO de la C-58 assoleix prop de set mil usuaris diaris
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/parada-amb/el-bus-vao-de-la-c-58-assoleix-prop-de-set-mil-usuaris-diaris-
<p class="p1"><span style="font-weight: bold; font-style: italic;">Amb la bidireccionalitat i l’obertura permanent es guanyen uns dos mil vehicles</span></p>
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">La bidireccionalitat i l’obertura permanent del carril bus-VAO de la C-58 entre Barcelona i Ripollet està representant que una mitjana diària de 6.644 vehicles facin ús d’aquesta infraestructura en ambdós sentits de la marxa. Amb aquesta mesura, que es va adoptar el 14 de setembre passat i va suposar una aposta clara per un canvi de tendència cap a una mobilitat més segura i sostenible, hi ha hagut un increment d’ús en més de 2.000 vehicles. Deixant de banda el mes d’agost, quan la infraestructura estava tancada per obres, la mitjana de pas de vehicles durant els set primers mesos de l’any era de 4.615. </span></p> Pares més tranquils i nens més autònoms amb una nova aplicació per a la mobilitat infantil d’Attitudes
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/parada-amb/pares-mes-tranquils-i-nens-mes-autonoms-amb-una-nova-aplicacio-per-a-la-mobilitat-infantil-dattitudes
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">A Catalunya, els menuts comencen a anar sols a l’escola cap als deu anys (9,8 de mitjana) i la majoria ho fa caminant, un 65%. El moment en què els petits comencen a desplaçar-se sols per l’entorn urbà no deixa d’implicar una certa preocupació per als pares i mares, que poden sentir-se més segurs amb una nova aplicació tecnològica i educativa d’Audi Attitudes (el Programa de responsabilitat social corporativa d’Audi Espanya).</span></p> Quan la vida dóna un tomb
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/quan-la-vida-dona-un-tomb
Isidre Esteve, un futur diferent
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/quan-la-vida-dona-un-tomb/isidre-esteve-un-futur-diferent
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">"Quan un creu que a la seva vida tot està sota control, s’equivoca. El 2007 tinc una caiguda com tantes n’havia tingut i em passa una cosa que jo pensava que només els passava als altres. T’espantes perquè no saps què passarà l’endemà.”</span></p> A debat
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/a-debat
El retrovisor
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/el-retrovisor
Marc Coma, guanyador de quatre Dakars: “Ni en el millor dels meus somnis hauria pensat a arribar on sóc”
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/el-retrovisor/marc-coma-guanyador-de-quatre-dakars-ni-en-el-millor-dels-meus-somnis-hauria-pensat-a-arribar-on-soc
<p class="p1"><span style="font-weight: bold;">Ha fet sospirar les noies de la seva generació perquè</span><span class="s1" style="font-weight: bold;">,</span><span style="font-weight: bold;"> de guapo</span><span class="s1" style="font-weight: bold;">,</span><span style="font-weight: bold;"> n’és i molt, no només pel seu físic sinó per aquest somriure perenne que el fa encantador, encara que té un punt tímid. Nascut en un poble petit en ple cor del Berguedà (Avià) on als vilatans els diuen "els del sac i el ganxo”, perquè sembla que anaven a buscar pinyes al bosc amb un sac i un ganxo, Marc Coma i Camps (1975) és un supercampió. Potser m’atreviria a dir que, a nivell de títols individuals, n’acumula més que altres pilots d’esports de motors més famosos i amb més aficionats. Sens dubte aquest avianès ha rubricat el seu nom el lletres d’or en el món del motor per a molts anys.</span></p>Doble sentit
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/doble-sentit
Fem trànsiting
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/fem-transiting
Roadbook
http://infotransit.gencat.cat/ca/infotransit-17/seccions/roadbook