ITV | |||
Inici > Quins vehicles estan obligats a passar la ITV? > Nova prova de frenada en vehicles de transport de mercaderies | |||
Inspecció periòdica del sistema de frenada en vehicles de transport de mercaderies Mitjançant l'ordre ITC/3124/2010 de 26 de novembre de 2010 es transposa allò indicat a la Directiva 2010/48/UE. Això implica una modificació en la manera de realitzar la mesura de l'eficàcia de frenada en els vehicles, tant de transport de persones com de mercaderies, de Massa Màxima Autoritzada (MMA) superior a 3500 kg. Es tracta de mesurar l'eficàcia de frenada considerant la massa màxima del vehicle en carrega en comptes de la tara. Això implica que alguns vehicles hagin de passar inspecció carregats o parcialment carregats.D'aquesta manera s'ajusta millor la prova de frenada a les condicions reals de circulació. Vehicles que han de sotmetre's a la nova prova de frenada: Tots aquells vehicles de transport de persones i mercaderies de MMA superior a 3500 kg Entrada en vigor de la nova prova de frenada: La directiva estableix que els Estats membres posaran en vigor la nova prova a partir del 31 de desembre de 2011. No obstant, i a fi de permetre l'adequació dels equips de mesures a les estacions ITV, el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme ha elaborat un Pla Director que estableix el següent: Com es fa la prova? Hi ha dues maneres de fer-la Què passa amb els vehicles sense circuit totalment pneumàtic? Aquests vehicles han d'anar a passar la prova carregat o parcialment carregat, o bé, utilitzar mètodes de simulació de càrrega, com: Quan es considera que un vehicle està carregat? Quan en el moment de la inspecció la seva massa és igual o superior als 2/3 de la seva MMA. Si la tara ja és igual o superior als 2/3 de la MMA, generalment el vehicle pot passar la prova encara que estigui buit. Altres casos: Quan la càrrega del vehicle pugui resultar molesta o perillosa i en el cas de vehicles de transport col·lectiu de persones, la càrrega no podrà ser la pròpia per a la qual està destinat el vehicle.
|
|||