![]() |
Notícies | ||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
El
Govern de la Generalitat aprova la creació de
la Comissió de Transició al 2000 La Comissió serà presidida pel Comissionat per a la Societat de la Informació |
||||||||||||||||||||||||||
Quan
només resten trenta dies per l'arribada de l'any 2000, el Govern de la
Generalitat de Catalunya ha decidit aprovar, mitjançant un acord de
Govern, la creació de la Comissió de Transició al 2000. Aquest
organisme serà l'encarregat de dur a terme i controlar tota una sèrie de
mesures operatives i de divulgació per a la prevenció de l'efecte 2000. Els
darrers tres anys, la Generalitat de Catalunya ha dut a terme diferents
accions encaminades a la prevenció de l'anomenat Efecte 2000 en l'àmbit
dels sistemes informàtics i dels equipaments electrònics, que podien
afectar el funcionament de les activitats pròpies de l'Administració i
dels sectors que proporcionen els serveis bàsics a la societat catalana.
Tot i això, la dificultat d'identificar totalment les repercussions
d'aquesta errada informàtica impossibilita garantir que no es produirà
cap impacte negatiu amb el canvi d'any. Per aquest motiu s'ha creat la Comissió de Transició al 2000, la qual canalitzarà i divulgarà tota la informació que la Generalitat proporcioni en relació a l'Efecte 2000. La Comissió és presidida pel Comissionat per a la Societat de la Informació, i és formada per representants dels departaments amb competències sobre els diferents serveis susceptibles d'ésser afectats pel canvi d'any. Aquests són:
L'actuació
de la Comissió de Transició al 2000 elaborarà tota la informació
relacionada amb l'Efecte 2000 que sigui necessària per transmetre a la
població en els moments crítics del canvi a l'any 2000. A més, la
Comissió realitzarà el balanç de la transició dins l'Administració de
la Generalitat. Així doncs, les tasques d'aquest nou organisme es
perllongaran fins al mes de març, quan es disposarà de l'informe final. D'altra
banda, la Comissió controlarà que la Direcció General d’Emergències
i Seguretat Civil s'encarregui de la realització d'accions operatives com
el seguiment dels plans de contingència per part dels diferents serveis bàsics
a la població; la coordinació d'actuacions en cas malfuncionaments; i el
seguiment de les incidències que afectin o puguin afectar la població
civil. |
||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
Comunicats | SI-Butlletí | Agenda | ||||||||||||||||||||||||
![]() Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació Secretaria General per a la Societat de la Informació Av. Diagonal 605, 5è 1a. 08028 Barcelona Telf. +(34) 933 63 83 60 / Fax: +(34) 933 63 83 70 Correu-e: csi@correu.gencat.es |