|
Aquest mes de setembre s'inicia la
primera fase del projecte Administració Oberta de Catalunya (AOC), presentat el passat
juliol. La iniciativa preveu que durant un termini de 3 mesos s'informatitzin tots els
sistemes d'informació dels departaments de la Presidència i d'Economia i Finances per
estendre'ls posteriorment a la resta de departaments. Així doncs, al setembre prop de
1.500 funcionaris disposaran de signatura electrònica.En la primera fase del projecte Administració Oberta de
Catalunya s'implantarà un sistema d'informació basat en:
-
Lestabliment duna Intranet
corporativa: constitueix leix del sistema. Garanteix la interoperativitat total
des de qualsevol dependència de la Generalitat de Catalunya, i es constitueix en un canal
de comunicació sòlid i àgil.
A més, aporta un conjunt de serveis
dutilització universal, (cercadors dinformació, videoconferència, edició i
reproducció dàudio i vídeo, espais per a la discussió i el debat, canals de
difusió dinformació continuada, accés a bases de dades externes, serveis de
traducció, etc.) i determinades funcions de tipus corporatiu orientades a la
comunicació, la difusió i a lintercanvi dinformació.
- La implantació dIntranets dàmbit
departamental: on es disposa de serveis orientats a facilitar la comunicació, la difusió
dinformació i lhomogeneïtzació i l'estandardització de funcions i
actuacions (eines de recerca, per a la difusió dinformació, dispensadors de
formularis predefinits, estandardització de funcions bàsiques de tipus general, de temes
relacionats amb la funció pública i la gestió del personal, etc.)
- La implantació dun entorn de correu
electrònic segur: es proporcionarà una identificació electrònica i una adreça de
correu-e a tots els empleats públics. Aquesta identificació permetrà utilitzar la
signatura electrònica per a garantir la identitat, la integritat i la confidencialitat de
les comunicacions internes realitzades per correu electrònic. Així mateix, permetrà
gestionar laccés als sistemes dinformació.
|
|