012 Telèfon d’atenció a l’elector
En el cas de malaltia o incapacitat que impedeixi a l’elector desplaçar-se personalment a una oficina de Correus i demanar la sol·licitud de Vòt per corrèu, s’ha d’actuar de la manera següent:
- La sol·licitud d’inscripció en el cens la pot fer en nom de l’elector una altra persona autoritzada notarialment o consularment mitjançant un document que s’estendrà individualment en relació amb cada elector i en el qual no es pot incloure més d’un elector, com tampoc pot la mateixa persona representar més d’un elector.
- El desplaçament dels notaris al domicili dels electors malalts o discapacitats perquè aquests atorguin el poder notarial és gratuït per a l’elector, ja que, com ha indicat la Junta Electoral Central, aquestes despeses s’han d’entendre incloses en el criteri de gratuïtat dels actes notarials.
- El termini per demanar el Vòt per corrèu és del 3 d’abril al 17 de maig.
- El termini per a la remissió del sobre amb el vot és del 7 de maig al 23 de maig.
El personal dels vaixells de l’Armada, marina mercant o flota pesquera abanderats a Espanya que hagin de romandre embarcats des de la convocatòria de les eleccions fins a la seva celebració i que durant aquest període entrin a ports, prèviament coneguts, en el territori nacional, podran exercir el seu dret a sufragi electoral de la manera següent :
A través del servei de radiotelegrafia, es pot sol·licitar entre el 3 d’abril i el 17 de maig a la delegació provincial de l’Oficina del Cens Electoral on la persona interessada estigui inscrita el certificat d’inscripció en el cens.
En el missatge s’han de fer constar les dades següents:
a. Nom i dos cognoms de la persona sol·licitant
b. Número del document nacional d’identitat
c. Data de naixement
d. Província i municipi de naixement
e. Municipi de residència on estigui inclosa en el cens
f. Carrer i número del seu domicili
g. Número del vaixell on està embarcada
h. Port o ports on es preveu l’arribada del vaixell, amb indicació de les dates concretes en què s’ha de produir l’arribada
Si es pogués rebre la Documentacion electorau a través d’un altre vaixell, cal indicar en el radiomissatge l’armador, consignatari o vaixell on s’ha d’enviar.
A l’efecte de sol·licitud del Vòt per corrèu, els serveis de radiotelegrafia dels vaixells tindran la consideració de dependències delegades del servei de Correus i els comandants i capitans, o l’oficial en què expressament deleguin, la de funcionaris encarregats de la recepció de la sol·licitud.
La delegació provincial de l’Oficina del Cens Electoral corresponent, un cop comprovada la inscripció de la persona interessada, considerarà a tots els efectes com a rebuda la sol·licitud i procedirà a remetre la documentació pertinent al port o, si s’escau, a l’armador, consignatari o vaixell que l’elector hagués designat, entre el 7 i el 20 de maig.
Un cop rebuda la documentació, l’elector ha de remetre per correu certificat i urgent, des de qualsevol dels ports en què el vaixell atraqui, la Documentacion electorau corresponent, a la mesa on li correspon votar abans del 23 de maig.
Per a l’exercici del dret de Vòt per corrèu del personal embarcat en vaixell de l’Armada o que pertanyi a unitats militars terrestres o aèries que es trobin destacades fora del territori nacional, les situacions excepcionals vinculades amb la defensa nacional i que participi o cooperi amb les forces dels països aliats i d’organitzacions internacionals en missions d’assistència humanitària o manteniment de la pau internacional, cal seguir el procediment següent:
El comandant del vaixell o el cap d’unitat remetrà la relació de personal que desitja exercir el seu dret de sufragi al director general de Personal del Ministeri de Defensa, qui tramitarà les sol·licituds del certificat d’inscripció en el cens a les corresponents delegacions provincials de l’Oficina del Cens Electoral a partir de la data de la convocatòria i fins al 17 de maig.
Per cada persona sol·licitant cal fer-hi constar:
a. Nom i dos cognoms
b. Número del document nacional d’identitat
c. Data de naixement
d. Província i municipi de naixement
e. Municipi de residència on estigui inclosa en el cens
f. Carrer i número del seu domicili
La delegació provincial de l’Oficina del Cens Electoral corresponent, un cop comprovada la inscripció de la persona interessada, considerarà a tots els efectes la sol·licitud com a rebuda i procedirà a remetre la documentació pertinent, entre el 7 i el 20 de maig, a la Direcció General de Personal del Ministeri de Defensa, perquè, pel procediment més urgent possible, la facin arribar a la persona destinatària.
L’elector procedirà a exercir el seu dret a vot, una vegada rebuda la documentació. Dels vots emesos es farà càrrec el comandant del vaixell o el cap de la unitat, que els custodiarà i en garantirà la seguretat, la integritat i el secret, fins que siguin recollits per l’encarregat de transportar-los al territori nacional.
La Direcció General de Personal del Ministeri de Defensa farà arribar els vots rebuts a Correus abans del 23 de maig. Correus els remetrà amb caràcter urgent a la mesa electoral corresponent.
Els interns en centres penitenciaris que no estiguin privats del dret de sufragi voten per correu.
El procediment que s’ha de seguir és el següent: