El procediment a seguir per votar per correu és el següent:
- Des de la data de la convocatòria de les eleccions fins al 23 d’octubre l’elector ha de presentar en qualsevol oficina de correus, personalment i presentant l’original del DNI, una sol·licitud de certificat d’inscripció en el cens.
Només en cas de malaltia o incapacitat acreditades mitjançant certificat mèdic pot una persona distinta a l’interessat, autoritzada notarialment o consolarment, sol·licitar aquest certificat.
- Una vegada que la delegació provincial de l’Oficina del Cens Electoral corresponent hagi rebut la sol·licitud i hagi comprovat la inscripció censal de la persona sol·licitant, li trametrà per correu certificat al seu domicili el certificat sol·licitat juntament amb les paperetes i el sobre de votació i un sobre adreçat al president de la mesa en la qual li correspon votar, a més d’un full explicatiu del procediment que s’ha de seguir.
- Un cop l’elector hagi escollit la papereta de vot i l’hagi introduït en el sobre de votació, el tancarà i l’introduirà, juntament amb el certificat, en el sobre adreçat al president de la mesa i el remetrà per correu certificat no més tard del 28 d’octubre. L’enviament d’aquest sobre no necessita franqueig i no és necessari lliurar-lo personalment a l’oficina de correus.
S’ha de tenir en compte que una vegada enviada la sol·licitud de vot per correu, ja no es podrà votar personalment a la mesa electoral.