PERSONAL EMBARCAT I EN MISSIONS INTERNACIONALS
El personal dels vaixells de l’Armada, marina mercant o flota pesquera d’altura abanderats a Espanya que hagin de romandre embarcats des de la convocatòria de les eleccions fins a la seva celebració i que durant aquest període entri a ports, prèviament coneguts, en el territori nacional, podrà exercir el seu dret a sufragi electoral de la següent manera:
A través del servei de radiotelegrafia, es pot sol·licitar entre el 8 de setembre i el 23 d’octubre a la delegació provincial de l’Oficina del Cens Electoral on la persona interessada estigui inscrita, el certificat d’inscripció en el cens.
En el missatge s’han de fer constar les dades següents:
Si es pogués rebre la documentació electoral a través d’un altre vaixell, s’indicarà en el radiomissatge l’armador, consignatari o vaixell on s’ha d’enviar.
A l’efecte de sol·licitud del vot per correu, els serveis de radiotelegrafia dels vaixells tindran la consideració de dependències delegades del servei de correus i els comandants i capitans, o l’oficial en què expressament deleguin, la de funcionaris encarregats de la recepció de la sol·licitud.
La delegació provincial de l’Oficina del Cens Electoral corresponent, una vegada comprovada la inscripció de la persona interessada, considerarà a tots els efectes com a rebuda la sol·licitud i procedirà a remetre la documentació pertinent, al port o, si s’escau, a l’armador, consignatari o vaixell que l’elector hagués designat entre el 12 i el 25 d’octubre.
Un cop rebuda la documentació, l’elector ha de remetre per correu certificat i urgent, des de qualsevol dels ports en què el vaixell atraqui, la documentació electoral corresponent, a la mesa on li correspon votar abans del 28 d’octubre.
Per a l’exercici del dret de vot per correu del personal embarcat en vaixell de l’Armada o que pertanyi a unitats militars terrestres o aèries que es trobin destacades fora del territori nacional, les situacions excepcionals, vinculades amb la defensa nacional i que participi o cooperi, amb les forces dels països aliats i d’organitzacions internacionals, en missions d’assistència humanitària o manteniment de la pau internacional, se seguirà el procediment següent:
El comandant del vaixell o el cap d’unitat remetrà la relació de personal que desitja exercir el seu dret de sufragi al director general de Personal del Ministeri de Defensa, qui tramitarà les sol·licituds del certificat d’inscripció en el cens a les corresponents delegacions provincials de l’Oficina del Cens Electoral a partir de la data de la convocatòria i fins al 23 d’octubre.
Per cada sol·licitant es farà constar:
La delegació provincial de l’Oficina del Cens Electoral corresponent, una vegada comprovada la inscripció de la persona interessada, considerarà a tots els efectes la sol·licitud com a rebuda i procedirà a remetre la documentació pertinent, entre el 12 i el 25 d’octubre, a la direcció general de personal del Ministeri de Defensa, perquè, pel procediment més urgent possible, la facin arribar al destinatari.
L’elector procedirà a exercir el seu dret a vot, una vegada rebuda la documentació. Dels vots emesos es farà càrrec el comandant del vaixell o el cap de la unitat, que els custodiarà, i en garantirà la seguretat, la integritat i el secret, fins que siguin recollits per l’encarregat del seu transport al territori nacional.
La Direcció General de Personal del Ministeri de Defensa farà arribar els vots rebuts a Correus, abans del 28 d’octubre.Correus els remetrà amb caràcter urgent a la mesa electoral corresponent.
Web optimitzada per a 1024x768 i les últimes versions dels navegadors
Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius del W3C-WAI