|
|
|
>>Experiència
del "sistema d'informació base" a emprar
globalment per part de la societat: sector públic,
sector empresarial i ciutadanía. |
Rolf Ahlfors
Ponència
Fotografia
|
|
|
|
|
|
|
|
>>Internet
i la xarxa institucional a l’administració
catalana. |
Eduard Aibar / Ferran Urgell
Ponència
Fotografia
|
|
|
|
|
|
|
|
>>Com
n'és de lliure la comunicació lliure? Normativa
estatal a l'era de la Comunicació Sense Fil: una
perspectiva internacional |
Jonathan Aronson
Fotografia
|
|
|
|
|
|
|
|
>>Participació ciutadana: El projecte de la Generalitat de Catalunya. |
Joaquim Brugué
Fotografia
|
|
|
|
|
|
|
|
>>La
ciutat en xarxa: comunicació ubiqua i espai urbà
sota el nou paradigma tecnològic |
Federico Casalegno
Les tecnologies interactives en xarxa canvien
fonamentalment la relació entre l’entorn
urbà, la producció/difusió de la
informació i les activitats socials.
Discutirem primer algun projecte europeu explorant el
nou paradigma tecnològic, centrant-nos després
en l’impacte de les tecnologies de comunicació
mòbil a les ciutats i comunitats.
Aquests aspectes són crucials per als governs
de cara a adoptar un paper significant en la millora
de la democràcia i l’augment de la implicació
ciutadana en el govern local.
Fotografia
|
|
|
|
|
|
|
|
>>Aprenent
del món dels negocis |
Carles Casanovas
Ponència
Fotografia
Vídeo |
|
|
|
|
|
|
|
>>La
reforma administrativa i la modernització de la
democràcia: la promesa de l’e-governance |
Manuel Castells
Fotografia
Vídeo
|
|
|
|
|
|
|
|
>> E-Governance.
El govern i els ciutadans: Un cercle virtuós
|
Marta Continente
Ponència
Fotografia
|
|
|
|
|
|
|
|
>>Taula
rodona sobre e-governance a Catalunya |
Antoni Fernandez Teixidó
Fotografia
Vídeo |
|
|
|
|
|
|
|
>>Autonomia
cultural i comunicació sense fils: Xarxes a Catalunya. |
Oriol Ferran i Riera
Fotografia
Vídeo |
|
|
|
|
|
|
|
>>Internet
i govern: Temes i estils en les experiències internacionals. |
Jane Fountain
Ponència
Fotografia
Vídeo |
|
|
|
|
|
>>Taula rodona sobre e-Governance a Catalunya |
Ramón García-Bragado
Fotografia
|
|
|
|
|
|
|
>>Xarxes
de Moviments ciutadans i autoritats locals: actors principals
per a desenvolupar una nova manera de governar a nivell
local i global |
Véronique Kleck
El concepte d’e-democràcia,
o democràcia electrònica, subratlla la fascinació
que tenen les nostres societats per les noves tecnologies
i l’esperança de que la tecnologia pugui
solucionar tots els nostres problemes. Però la
lògica econòmica capitalista està
posant, d’una manera dramàtica, en perill
les nostres democràcies a nivell local i global.
En aquest context, les xarxes ciutadanes i les autoritats
locals juguen un paper fonamental en la revolució
de la informació i asseguren que l’ús
de les noves tecnologies serà políticament
guiat cap a un reforçament de la democràcia.
Durant la ponència, analitzarem
algunes de las xarxes ciutadanes actives a França
i Europa, així com el paper de les autoritats locals
dins el context de la Cimera Mundial de la Societat de
la Informació.
Fotografia
Vídeo
|
|
|
|
|
|
|
>>Usos
d’Internet als Serveis Municipals i Participació
Ciutadana en un país de banda ampla: Corea |
Dr. John H. Lee,
President de l’Institut Coreà de Desenvolupament
Estratègic de la Informació. Durant
els darrers 20 anys, el govern coreà ha fet esforços
per portar la seva societat cap a la era d’una
economia basada en el coneixement: ampliant la infrastructura
de les comunicacions, construint un marc d’e-Government,
i promocionant la indústria de les tecnologies
de la informació. La ràpida evolució
dels serveis de banda ampla a Corea ha estat possible
gràcies a la combinació de tres factors
clau: Fortes iniciatives de govern, motivacions econòmiques
i factors socioculturals.
Segons el ranking de l’ITU, al 2003, Corea es
va situar primera i tercera del món en termes
de tarifa de subscripció a Internet d’alta
velocitat i proporció d’usuaris d’Internet
respectivament.
A Corea, Internet ha permès millorar
els serveis civils via e-Government i un desenvolupament
regional equilibrat a través d’e-Goverenment
local, i contribueix a arrelar la democràcia
a través de la promoció de la participació
civil.
La creació d’un e-Government a Corea era
necessari per tal d’adaptar-se al nou paradigma
emergent que canviarà les pràctiques i
serveis de govern al segle XXI. Corea s’està
esforçant ara per completar les noves iniciatives
d’e-Government basades en l’actual xarxa
d’informació, que és la més
avançada del món. El e-Government de Corea
té tres objectius bàsics: desenvolupar
serveis innovadors de govern; crear un govern basat
en el mercat que doni suport a la iniciativa privada;
construir un govern efectiu, transparent i més
democràtic.
Per assolir aquests objectius, el govern
coreà ha definit 10 punts claus entre els quals
destaca el procés de treball digitalitzat, la
creixent participació civil en assumptes de govern,
i el reforç dels sistemes de seguretat de la
informació. Aquests 10 punts són plans
d’actuació per l’e-Government que
inclouen 31 projectes concrets prioritaris, com l’e-vot,
l’e-elecció, i l’e-Government local.
L’e-Government local és important per promoure
la descentralització i la participació
pública. Contribueix a millorar la qualitat de
vida, realçant l’eficiència de l’administració
i donant suport a la revitalització de l’economia
local. El projecte d’e-Government local consisteix
en 9 accions destacades tals com unir la divisió
digital ampliada per la distribució desproporcionada
de la informació i els ràpids canvis socials
originats pels avenços en la tecnologia i les
comunicacions; designar el “Model de Ciutat de
la Informatització” en tots els municipis;
modernitzar l’equipament de comunicacions de la
xarxa d’informació de l’administració
local; i proveir de serveis de comunicació d’alta
velocitat.
Finalment, la participació
ciutadana en els assumptes polítics i la vida
pública a través d’Internet ha esdevingut
un fenomen social a Corea. Desafiant l’antiga
protecció i corporativisme polític, els
internautes coreans estan fent servir Internet per a
canviar les pràctiques i els procediments en
política. Diversos actes recents a Corea demostren
aquest poder de participació online. Els ciutadans
de la web han mostrat el poder que els fòrums
de discussió online poden donar als pobles.
Ponència
Fotografia
Vídeo
|
|
|
|
|
|
|
|
>>La
reforma administrativa i la modernització de la
democràcia: la promesa de l’e-governance |
Erkki Liikanen
Fotografia
|
|
|
|
|
|
|
|
>>Inauguració
de les jornades |
Ernest Maragall
Vídeo
|
|
|
|
|
|
|
>>Reinventant
la Democràcia a Amèrica: empresaris i activistes
cívics utilitzant
la Web no només com a eina sinó com a model
organitzatiu per a reestructurar les associacions polítiques |
Don Means
La història recent de
les eleccions nacionals als Estats Units gira entorn
als mitjans de comunicació. A nivell estructural
s’assembla a la indústria publicitària,
que utilitza totes les eines modernes del marketing
massiu.
Per a la campanya política això
consisteix bàsicament a trobar un candidat (producte),
augmentar el pressupost a través de donants adinerats
(inversors), enquestes conductores (tests de marketing),
i anuncis (anuncis).
Durant els anys 2003 i 2004 Internet ha
alterat aquesta fórmula de la mateixa manera
que ho ha fet amb els esquemes de comerç des
de 1995. El ciutadà corrent, com el seu alter
ego consumidor, té ara un millor i major
accés a les fonts d’informació comparativa
i estan cada vegada més compromesos en compartir
les seves opinions, d’una manera més fàcil
i àmplia.
Malgrat que aquest fet es va preveure fa
més de deu anys, no ha estat fins ara que ha
arribat a un punt de massa crítica. El que no
es va predir era que la gent faria servir, per a l’activisme
nacional a nivell local, eines d’Internet per
a organitzar-se com ara Meet UP.
Aquests fenòmens s’estan
convertint en la base d’un nou moviment als Estats
Units que està posant a prova, a tots els nivells,
els mètodes tradicionals de reclutament, organització
i mobilització per a aconseguir objectius polítics.
Com passa a altres activitats de la societat, Internet
està fent possible una àmplia varietat
d’associacions polítiques descentralitzades,
autogestionades i ràpidament canviants.
Fotografia
Vídeo |
|
|
|
|
|
>>El
model Barcelona II: Internet, intranets, govern local,
i informació ciutadana a la ciutat de Barcelona |
Esteve Ollé
Investigador de la London School of Economics
La ponència presentarà les
conclusions generals de l’estudi empíric
sobre la tranformació tecnològica i organitzativa
del Ajuntament de Barcelona així com també
algunes consideracions generals sobre l’e-governance.
En la recerca empírica, part del Projecte Internet
Catalunya de la Universitat Oberta de Catalunya, es
va analitzar la interacció entre innovació
tecnològica, canvi organitzatiu i transformació
dels serveis públics i els processos polítics
a l'Ajuntament de Barcelona durant més de dos
anys. Prenent com a hipòtesi de partida l'emergència
d'un possible model Barcelona II (paral•lel al
model Barcelona, un exemple internacionalment reconegut
de combinació de polítiques urbanes),
es van estudiar les transformacions internes del consistori
barceloní vinculades amb l'ús innovador
de les TIC i es relacionaren amb el conjunt de canvis
socials i polítics que interaccionen en aquest
procés.
Ponència
Fotografia
Vídeo
|
|
|
|
|
|
|
|
>>Taula
rodona sobre e-governance a Catalunya |
Artur Serra
Fotografia
Vídeo |
|
|
|
|
|
|
|
>>Taula
rodona sobre e-governance a Catalunya |
Jordi Valls
Fotografia
Vídeo
|
|
|
|
|
|
|
>> Experiències
internacionals |
Christian Vergez
Ponència
Fotografia
Vídeo
|
|
|