|
|
|
|
|
|
Algunes dades a tenir en compte respecte a la població juvenil |
|
Un estudi de caire més qualitatiu sobre l’estat de salut dels joves catalans liderat per Oriol Romaní (2005) també ens fa evident la importància dels accidents de trànsit en aquesta franja d’edat: (3) |
•
|
“Les causes principals de mortalitat entre la població jove se situen totes en causes externes: els accidents de trànsit en primer lloc, els suÍcidis en segon lloc i les altres causes externes en tercer lloc. Volíem subratllar [...] que són causes de tipus social que, en principi, serien evitables”. |
• |
Els accidents relacionats amb la circulació viària, en molts grups d’edat, són la primera causa de mort, a més de causar gran quantitat de lesions i discapacitats. |
|
|
Algunes causes que poden explicar l’accidentalitat, segons l’estudi liderat per Oriol Romaní, són les següents:
|
•
|
Factors estructurals i socioeconòmics: Poder de la indústria automobilística i pressió publicitària cap al consum de cotxes i motos. (Pressions econòmiques que afavoreixen un comportament de risc.) |
• |
Factors culturals i simbòlics: Partint dels valors hegemònics a la nostra societat hi ha un encadenament entre velocitat, potència, poder, risc, dominació i virilitat, que forma part de l'educació sentimental” que s’ofereix als joves... En aquest conjunt, la transgressió es converteix en un element important d’identitat masculina. (Pressions culturals cap al comportament de risc.) |
• |
Estat deficient d’alguns punts de la xarxa viària. |
• |
Manca d’ús de mesures preventives, com ara la utilització del cinturó o el casc. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|