|
El joc de les imatges: Endevina la correcta! |
|
BREU DESCRIPCIÓ |
L’activitat consisteix a fer que els nens i nenes aprenguin a discriminar a través d’imatges les conductes de risc. La manera en què manifesten el seu coneixement serà saltant a una banda o altra d’una línia, segons si el que es presenta a la imatge és una conducta de risc o no. |
|
OBJECTIUS |
• |
Fomentar la discriminació entre les conductes de risc i les que no ho són. |
• |
Reflexionar i interioritzar els codis de conducta sobre la mobilitat segura. |
|
CONTINGUTS ESPECÍFICS |
• |
Concepte de risc. |
• |
Coordinació del moviment del cos (dreta/esquerra). |
|
METODOLOGIA / INSTRUCCIONS DEL JOC |
• |
Disposem el grup en rotllana a la sala de l’entitat o a la plaça. |
• |
Dibuixem una línia a terra (amb guix o cinta adhesiva). Assenyalem un costat de la línia com a zona correcta o verda i l’altre costat de la línia com a zona incorrecta o vermella. |
• |
Els nens i nenes es posen sobre la línia i fem uns quants assaigs dient algunes frases de conductes correctes i incorrectes: “Travesso sense mirar”, és correcte o incorrecte? |
• |
Ensenyem una imatge sobre una situació. Els nens i nenes identifiquen els diferents elements que hi surten. A la pregunta que fem de si està ben fet o no el que fan les persones de la imatge, els nens han de contestar saltant a la dreta o a l’esquerra, segons si pensen que està bé o no. |
• |
Després els educadors preguntarem per què han contestat d’aquella manera i fomentarem la reflexió i el diàleg entre el grup. Demanarem si hi ha algun infant que vulgui canviar de banda. És important que valorem més la reflexió que faci l’infant que el fet de situar-se a una banda o a l’altra. |
• |
Repetirem el procés tantes vegades com imatges disposem. |
|
RECURSOS / MATERIALS |
|
|
|
|