|
Muntem un circuit? El circuit de la mobilitat
|
|
BREU DESCRIPCIÓ |
L'activitat proposa muntar un circuit de mobilitat per on ens mourem com a vianants i conductors amb el nostre grup de nens i nenes. |
|
Aquesta activitat enllaà§a amb el taller de construcció de cascos, manillars i senyals. |
|
OBJECTIUS |
• Reconèixer els senyals de trànsit més habituals i actuar d'acord amb la norma.
• Desenvolupar la coordinació i la psicomotricitat.
• Gaudir del joc simbòlic. |
|
CONTINGUTS ESPECÍFICS |
• Les mesures d'autoprotecció: cascos.
• Els senyals bàsics: semàfor, pas de vianants, stop, prohibit passar, prohibit circular...
• Les normes de circulació: circuit de psicomotricitat i aprenentatge de la normativa
viària mitjanà§ant
la pràctica.
• Utilització dels materials elaborats anteriorment al taller. |
|
METODOLOGIA / INSTRUCCIONS |
Podem proposar de muntar el circuit en llocs ben diferents: la sala o diferents espais de l'entitat (senyalitzant les portes, els passadissos...), la plaà§a o el parc del barri o els exteriors d'una casa de colònies. |
|
Segons l'espai triat per muntar el circuit, podem treballar amb els infants, segons l'edat, com i on podem situar els senyals... Podem fer un plànol de situació previ en un paper d'embalar treballat amb anterioritat per nosaltres i que acabarem de definir en presentar-lo al grup. |
|
Alhora, tornarem a recordar entre tots el significat de cada senyalització viària i les mesures d'autoprotecció com el casc. |
|
Organitzarem els participants per tal que comencin el recorregut pel circuit. |
|
Els nens i nenes, fent servir el casc i el manillar de bicicleta que s'han construà¯t anteriorment, participaran en una cursa d'obstacles adequada a la seva edat que, a més a més, introduiràsenyals de circulació que ja hauran treballat amb els seus educadors i que els nens i nenes hauran d'identificar correctament. |
|
El circuit d'obstacles seràadequat a l'edat i la maduresa dels nens i nenes participants. |
|
També podem pensar d'introduir personatges diferents (guàrdia urbà, ciclista, motorista, vianant...). Cada personatge portaràl'element que pertoqui (casc de bici, casc de moto, gorra...) i hauràd'estar o circular per uns llocs concrets. Els monitors han d'indicar quins són els punts de sortida i on cal anar. Els papers poden anar canviant, de manera que tothom pugui experimentar què se sent en desenvolupar papers diferents. |
|
RECURSOS / MATERIALS |
Pel que fa als obstacles i la senyalització dels carrers, haurem de preveure de tenir: |
• rodes |
• cercles |
• bancs |
• cadires |
• corda |
• cinta de plàstic gruixuda de colors |
• material relacionat amb la psicomotricitat |
|
|
Pel que fa a senyals i normes viàries, haurem d'incorporar el que hàgim elaborat al taller: |
• semàfors |
• pas de vianants |
• stops |
• entrada prohibida |
• cediu el pas |
• prohibit avanà§ar |
• etc. |
|
|
Pel que fa al material que duen els participants: |
• casc de bicicleta |
• casc de moto |
• gorra de policia |
• manillar amb timbre |
|
|
En aprofitar els espais exteriors de caràcter públic haurem de tenir en compte l'envergadura del circuit i si caldrànotificar l'activitat a l'ajuntament. |
|
També podem disposar d'un equip amb música per amenitzar el circuit. |
|
|