Amb l’objectiu de fer participar i conscienciar la ciutadania en la lluita contra la sinistralitat viària, es va animar els usuaris a compartir les seves imatges a Twitter, Facebook, Instagram o Whatsapp. D’aquesta manera es va aconseguir estendre el gest dels dos dits al front i el seu significat com a símbol de la prevenció dels sinistres viaris i de la responsabilitat compartida en la seguretat viària.
L’acció va tenir repercussió sobretot a Twitter, on es van fer més de 3.500 piulades, entre el 13 i el 23 de novembre, amb l’etiqueta #johipososeny. El tuit que va obtenir més retuits, amb un total de 226 i d’1,8 milions d’impressions, es va publicar des del compte @transit i anunciava que el jugador del FC Barcelona, Marc Bartra, s’havia sumat a la campanya. El va seguir la piulada de @govern amb la imatge del #presidentMas adherint-se a l’acció, que va tenir 80 retuits i 346.000 impressions.
Pots veure les imatges de totes les personalitats de diferents àmbits que van participar a la campanya #johipososeny en el vídeo d’aquest article.
VI Jornada de Víctimes de Trànsit
La campanya "Més seny, menys víctimes” es va presentar en el marc de la VI Jornada de Víctimes de Trànsit, en la qual el conseller del Departament d’Interior, Ramon Espadaler, va destacar que en la reducció de la sinistralitat viària "anem per bon camí però no ens conformarem mai. Perseguim potser una utopia però intentarem aconseguir l'objectiu zero de sinistralitat viària". Per la seva banda, el director de l’SCT, Joan Josep Isern, durant la cloenda de l’acte va destacat que "Catalunya ha mostrat una gran sensibilitat per les víctimes d’accident de trànsit” i va lloar "l'alta responsabilitat dels conductors catalans".
La jornada va comptar amb el testimoni d’Ivan Corretja, víctima d’un accident de trànsit, i també amb la participació de representants de les associacions de víctimes: Ole Thorson, president de AP(A)T; Marilina Ferrer, presidenta d’STOP Accidentes Catalunya, i Rosa Sanvicencs, presidenta de TRACE, així com el Dr. Josep Maria Ramírez, gerent de l’Institut Guttmann.
En aquest enllaç es pot consultar un vídeo resum de la jornada: https://www.youtube.com/watch?v=q4RhHEIJ9Hc
L’SCT a les xarxes socials
El ressò de la campanya #johipososeny a Twitter va ser possible també pels més de 40.000 seguidors que té el compte @transit. El 2011, l’SCT va incorporar aquesta plataforma com una eina comunicativa més de difusió de la informació de l’estat del trànsit i també del contingut sobre sensibilització viària tant per als mitjans de comunicació com per als ciutadans, i des de llavors el nombre d’usuaris que el segueixen no ha deixat de créixer. De fet el compte @transit és el sisè perfil de la Generalitat amb més seguidors després de @gencat (95.860), @meteocat (78.049), @emergenciescat (60.061), @catexperience (51.602) i @govern (43.434).
Convé destacar que, a més dels tuits de la campanya #johipososeny, també han obtingut una elevada repercussió piulades sobre la seguretat viària del col·lectiu ciclista o l’entrada en vigor de la nova llei de seguretat viària:
- Amb bon temps hi ha més ciclistes circulant a les carreteres. Per una convivència segura recorda la distància 1,5 m. http://t.co/dqLj8pxsxx
06/05/2014 18:14 - 68 retuits - 44.242 impressions
- Quins canvis preveu la nova Llei de seguretat viària que entra en vigor demà? Informa't a: http://t.co/jJ6G82iTtE http://t.co/4j5zcezoMH
08/05/2014 12:20 - 57 retuits - 89.613 impressions
D’altra banda, els usuaris interactuen més amb el compte @transit a través de retuits i mencions durant el cap de setmana, i al llarg de tota la setmana la franja horària amb més participació és entre les 15 i les 16 h.
L’SCT també té presència a YouTube amb el canal TransitCatalunya, a través del qual es fa difusió de material audiovisual sobre informació i conscienciació per a la prevenció d’accidents de trànsit.