Així mateix, si viatgeu amb menors en ciclomotor o motocicleta, a banda de conèixer i respectar les normes específiques (vegeu l’article 5 de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària i l’article 12 del Reglament general de circulació), també és important que per la pròpia seguretat i per la dels més petits tingueu en compte que la conducció de la moto és diferent si aneu acompanyats d’un infant que si ho feu d’un adult o aneu sols, ja que la seva fragilitat fa que calgui prendre determinades precaucions. En aquest sentit Xavi Vallejo, director de Motoescuela, un centre dedicat exclusivament a la formació de conductors de moto i ciclomotor, assenyala que habitualment un nen que va darrere pesa poc i té menys força, i això marca que la conducció hagi de ser més curosa. "Quan frenes notes que el nen et ve a sobre i quan acceleres notes que marxa, de manera que tant les frenades com les acceleracions han de ser suaus, perquè el nen no té capacitat per agafar-se com un adult i els nostres braços són al manillar i no els podem subjectar”, explica Vallejo.
Pel que fa a com ha d’anar un nen que va en moto, el director de Motoescuela apunta que "la seguretat viària dels motoristes, tant en adults com en menors, va més enllà del casc obligatori”. Així doncs, segons Vallejo, els nens que van d’acompanyants haurien de portar, com qualsevol motorista, "pantalons llargs, sabates tancades, jaqueta amb proteccions i guants”. A més, pel que fa al casc, recorda que a banda de ser homologat és important que sigui de la talla adequada "perquè si no, no protegeix bé”.
Vallejo també explica que s’ha d’inculcar als nens que s’han de posar bé, no s’han de moure i han d’estar atents. Per Vallejo, a més, portar a darrere un nen és "una gran oportunitat en termes d’educació viària per transmetre-li els valors d’una conducció adequada, ensenyar-li com es porta una moto i com s’ha de compartir l’espai viari”.