El circuit va permetre als participants rebre formació teòrica i pràctica per millorar la seva perícia i esdevenir motoristes més segurs. En la part teòrica, es van treballar els factors de risc que afecten el conductor, el vehicle i la via, així com les tècniques de conducció. Pel que fa a la part pràctica, es va possibilitar als participants utilitzar uns simuladors virtuals de conducció per posar en pràctica i entrenar les seves habilitats com a motoristes. A més, es van fer exercicis de frenada, agilitat, equilibri i també de posició ergonòmica en una pista de conducció.
El training de motocicletes és una mesura que s’ha d’entendre en el context del Pla estratègic de seguretat viària 2014-2020 elaborat pel Servei Català de Trànsit, que marca la protecció dels usuaris de la mobilitat, sobretot els col·lectius vulnerables, com un dels grans eixos que han d’ajudar a complir l’objectiu de la Unió Europea de reducció de les víctimes mortals en un 50% l’any 2020 respecte de l’any 2010. A més, com a objectiu específic en el Pla estratègic, d’acord també amb la UE, es marca la reducció d’un 20% dels morts i ferits greus de motoristes per a l’any 2020.
La cita esportiva i el training reuneixen pilots com Marc i Àlex Márquez i Tito Rabat
A la presentació del training, hi va assistir el director de l’SCT, Joan Josep Isern, acompanyat del director general d’Alesport, Antonio Martínez, i dels pilots de moto Kenny Noyes, Julián Simón i Iván Cervantes. Més tard, Isern també es va reunir amb el president del Grup Alesport, Jaume Alguersuari, i els pilots Marc i Àlex Márquez i Tito Rabat.