Les persones que es troben temporalment a l’estranger entre el dia 2 d’abril i el 26 de maig i vulguin votar ho han de sol·licitar prèviament.
Per exercir el dret de vot, cal estar inscrit en el Registre de matrícula consular com a no resident. Aquesta inscripció s'ha de fer presencialment en les oficines o en les seccions consulars de les ambaixades. Es pot realitzar en el mateix moment en què se sol.licita el vot.
Important:
Els electors o electores que es troben inscrits al cens d'electors residents-absents que viuen a l'estranger (CERA) no poden votar a les eleccions al Consell General d'Aran.
La documentació per sol·licitar el dret de vot es pot trobar:
- A les oficines consulars o a les seccions consulars de les ambaixades (imprès específic)
- Al web del Ministeri d'Ministeri d’Assumptes Exteriors, Unió Europea i Cooperació (maec.es)
- Al web eleccioneslocaleseuropeas19.es
Aquesta documentació, degudament emplenada, s’ha de lliurar personalment, presentant el DNI o passaport espanyol, entre el 2 i el 27 d’abril a les oficines consulars o seccions consulars de les ambaixades.
Es fa una única sol·licitud per a tots els processos electorals que se celebren el 26 de maig: eleccions al Parlament Europeu, eleccions municipals i eleccions al Consell General d’Aran.
En el mateix moment de tramitar la sol·licitud de vot, també es pot tramitar la inscripció en el Registre de matrícula consular com a no resident.
RECORDEU:
El termini per demanar la sol·licitud de vot finalitza el 27 d’abril de 2019.
L’Oficina del Cens Electoral envia per correu certificat i urgent la documentació per votar a l’adreça que s’hagi indicat en la sol·licitud. No és necessari que l’adreça sigui de la mateixa demarcació consular a on es fa la sol·licitud, pot ser d’una demarcació consular diferent.
L’Oficina del Cens Electoral ha de fer l’enviament, en tot cas, no més tard del dia 6 de maig (en cas que hi hagi recurs a la presentació de candidatures, el termini s’amplia fins el 14 de maig). A aquest termini cal afegir el temps que tardi el correu a arribar al domicili de l’elector o electora a l’estranger.
La documentació enviada inclou:
- El certificat d’inscripció al cens;
- Les paperetes de votació, en blanc en el cas de les eleccions locals, i paperetes de totes les candidatures en el cas de les eleccions al Parlament Europeu i al Consell General d’Aran;
- Els sobres de votació, un per les eleccions al Parlament Europeu, un per les eleccions municipals i un per les eleccions al Consell General d’Aran;
- Còpia de les pàgines del BOP de Lleida en què figurin les candidatures proclamades en el municipi d’empadronament;
- El sobre adreçat al president/a de la mesa electoral que correspongui;
- Un full explicatiu;
- Un imprès oficial destinat a possibilitar el reintegrament de les despeses de franqueig, si escau.
En el cas de les eleccions al Parlament Europeu i al Consell General d’Aran, s’introdueix la papereta en el sobre de votació i es tanca. En el cas de les eleccions municipals, s’ha d’escriure el nom de la formació política que es vulgui votar en la papereta i s’introdueix la papereta en el sobre de votació. Si es vol votar en blanc, s’ha de tancar el sobre sense incloure cap papereta.
No es obligatori votar en totes les eleccions convocades.
A continuació, s’ha d’introduir en el sobre adreçat al presidento presidenta de la mesa electoral que correspon:
- El sobre o sobres de votació amb la papereta
- El certificat d´inscripció en el cens
- L'imprès formalitzat per al reintegrament de les despeses de franqueig, si escau.
RECORDEU:
El termini per enviar aquesta documentació per correu certificat a la mesa electoral finalitza el 22 de maig de 2019.
Per tal que aquests vots siguin vàlids, ha de constar clarament en el sobre un mata-segells o qualsevol altra inscripció oficial d’una Oficina de Correus de l’estat corresponent que certifiqui que l’enviament s’ha fet dins del termini previst.