Els treballs consisteixen en la modificació de la rasant de les vies i en la prolongació de l'estructura en calaix, de 370 m de longitud. Part d'aquesta obra va ser executada en la reforma del vestíbul d'intercanvi entre les línies del Metro que es va fer recentment, de manera que els treballs actuals comprenen els 114 metres addicionals pendents de realitzar.
Actualment, Adif està executant els futurs accessos del costat muntanya i el vestíbul de l'estació de Sagrera-Meridiana, que se situa en l'entorn del carrer de Martí i Molins. Aquest accés comptarà amb escales fixes, una escala mecànica i un ascensor adaptat per a persones amb mobilitat reduïda.
A l'interior del vestíbul, els treballs consistiran en la construcció de la zona de control d'accessos i la taquilla, l'àrea destinada a instal·lacions, les dependències internes d'Adif i de l'operador de Rodalies de Catalunya, així com una sèrie d'espais que romandran disponibles per cobrir futures necessitats del conjunt.
El fet de rebaixar les vies ferroviàries de Sagrera-Meridiana obliga a reposar a més baixa cota el col·lector del carrer de Garcilaso, així com els col·lectors que hi desguassen.