Seguint les directrius del Pla de seguretat viària 2011-2013, s’estén així el sistema de control de velocitat mitjana adoptat el 2009 al túnel de Vielha amb la instal·lació de tres nous radars per tram a la N-340 al Montsià i la C-65 al Gironès. Amb aquest sistema s’eviten les reduccions brusques de velocitat que realitzen alguns conductors davant la presència d’un radar convencional i s’aconsegueix el manteniment de la velocitat desitjada en el tram controlat. A més, està previst que cap a finals del 2014 o principis del 2015 estiguin operatius sis radars per tram més a Catalunya a les següents ubicacions:
- Un a la C-58 entre Sabadell i Badia del Vallès en sentit Barcelona, de 5,549 km de longitud;
- Un a l’AP-7, entre Ulldecona i Amposta en sentit Barcelona, de 18,020 km de longitud;
- Dos a la N-II entre Fornells de la Selva i Quart –un per cada sentit de la marxa– de 4,950 km de longitud;
- Dos a la N-II a Girona –un per cada sentit de la marxa– de 3 km de longitud.