|
El gran joc de les parelles
|
|
BREU DESCRIPCIÓ |
Joc de parelles, associant cada situació i element de risc amb conductes i elements de protecció. |
|
OBJECTIUS |
Conèixer elements i fets que minimitzen els riscos, associant elements i conductes que minimitzen els riscos amb els riscos corresponents tot exercitant la memòria. |
|
CONTINGUTS ESPECÍFICS |
• |
Treballar la percepció del risc i la influenciabilitat amb el coneixement de les formes de minimitzar els riscos. |
• |
Exercitar la memòria. |
|
RECURSOS / MATERIALS PREPARATIUS DEL JOC |
• |
Imprimiu en format A4 les 24 imatges del joc que trobareu aquí. |
• |
Si les imatges es transparenten caldrà enganxar els fulls impresos en 24 cartolines iguals de format A4. |
|
Taller de pintura i preparació del joc de les parelles |
• |
Les imatges són en blanc i negre i, per tant, prèviament al joc, podeu organitzar un taller de pintura, on els participants, tot pintant les imatges, es comencin a familiaritzar amb els seus significats. |
• |
També podeu plastificar les imatges i així les podreu fer servir moltes vegades. |
|
METODOLOGIA / INSTRUCCIONS DEL JOC |
• |
Abans de començar el joc, pot ser bo revisar com associar els riscos als elements i conductes de protecció. |
• |
En un espai gran es posen a terra les 24 imatges de cap per avall. |
• |
Es fan equips de 4 o 5 persones. |
• |
Al torn corresponent cada grup obre (gira) dues imatges: |
|
» |
si no són parella les tornen a deixar de cap per avall i passa torn |
» |
si són parella es queden la parella i tornen a tirar |
• |
Un cop s’acaben les imatges guanya el grup que més imatges ha guanyat. |
• |
Finalment, s’ha d’obrir un torn de reflexió i/o de debat o d’explicació de com viuen ells cadascuna de les realitats que han anat apareixent en el joc. És important que expliquin les seves experiències, tant pel que fa al coneixement del risc com al motiu de prendre riscos, especialment analitzant fins a quin punt hi ha persones (sobretot altres nens i nenes) que ens influencien en la presa de riscos. |