Una proposta de l’SCT es converteix en una esmena aprovada de la Llei al Congrés
El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, va comparèixer el 26 de novembre de 2013 a la Comissió de Seguretat Viària i Mobilitat Sostenible del Congrés dels Diputats per informar del treball desenvolupat per l’SCT en el marc del Pla estratègic de seguretat viària 2014-2020 i del Pla de seguretat viària 2014-2016 en relació amb la regulació del casc en vies urbanes.
Durant la seva compareixença, Isern va traslladar la proposta de l’SCT d’obligar els ciclistes menors de 16 anys a portar el casc en zona urbana, i va recomanar que dels 16 als 18 anys siguin els pares qui decideixin, amb la informació suficient, si volen que els seus fills portin casc o no quan vagin en bicicleta. Posteriorment, aquesta proposta va ser aprovada com a esmena de la nova Llei de seguretat viària en tràmit al Congrés i es va modificar així l’esborrany inicial verificat pel Consell de Ministres del Govern espanyol.
Les esmenes en el tràmit al Senat
En el tràmit al Senat es van introduir esmenes al nou text legislatiu de trànsit. Una de les novetats aprovades a la Cambra alta va ser la incorporació d’una prova teòrica de la Prefectura de Trànsit per a la recuperació parcial de punts del permís de conduir (un màxim de sis punts), a més del curs de sensibilització. Una altra novetat del text aprovat preveu que els usuaris disposin de vint dies naturals, i no de quinze com fins ara, per pagar una sanció amb la tarifa reduïda o bé per presentar al·legacions.
D’altra banda, també en el Senat es va incorporar una disposició addicional que estableix la incorporació de la Directiva 2011/82/UE del Parlament Europeu i del Consell, per la qual es facilita l’intercanvi transfronterer d’informació sobre infraccions de trànsit en matèria de seguretat viària.
Les modificacions del Reglament general de circulació: SRI i velocitat
L’aprovació d’aquesta nova Llei és un pas previ per a la modificació del Reglament general de circulació. En aquest nou Reglament s’especificaran els nous paràmetres d'ús dels sistemes de retenció infantil (SRI) en funció de la talla i no de l’edat com fins ara. A més també inclourà la possibilitat d’augmentar a 130 km/h la velocitat d’alguns trams d’autovies i autopistes i la limitació a 90 km/h i no a 100 km/h a les carreteres convencionals amb un voral d’1,5 m.