L’Agència de Transport de Nova Zelanda, organisme competent per a les campanyes de conscienciació viària, ha llançat una campanya de seguretat viària que, sota el títol "Mistakes” (errors), ha esdevingut un fenomen viral de grans magnituds i un dels vídeos més retuitejats del moment.
És una campanya impactant que no deixa indiferent a ningú, amb una gran dosi de reflexió i un final inesperat. Imatges realistes que commocionen i que sacsegen l’espectador.
L’agència Clemenger BBDO és la responsable de la creativitat d’aquesta campanya sobre les conseqüències i el risc que comporta conduir amb un excés de velocitat.
De què parlarien dos conductors abans de xocar? Doncs precisament l’espot mostra això. Moments abans de l'impacte, l’escena s'atura i els dos conductors baixen dels cotxes per parlar. Un dels conductors admet que va massa ràpid i l’altre, que viatja amb el seu fill petit al vehicle, reconeix també la seva impaciència a l’hora de fer la maniobra de conducció.
Però aquestes reflexions arriben massa tard i el xoc i les fatals conseqüències són inevitables.
És una campanya que fa pensar molt i sobretot mostra que a la vida no és possible fer marxa enrere, però sí que es pot evitar un accident.
L’anunci ja té gairebé 9 milions de visualitzacions a Youtube i s’ha difós ràpidament per xarxes socials, blogs i Facebook.
Us deixem l’enllaç perquè el visioneu i el viralitzeu! No us deixarà indiferents!
http://www.clemengerbbdo.co.nz/#!&pageid=0&subsection=0&itemid=47
Text: Verònica Pardo