L’Oficina del Cens Electoral envia per correu certificat un sobre amb la documentació per poder votar al domicili que s'ha indicat a la sol·licitud, no més tard del 5 de maig. A aquest termini cal afegir-hi el temps que tardi el correu a arribar al domicili indicat en la sol·licitud.
El sobre conté la documentació següent:
- El certificat d’inscripció en el cens.
- Una papereta de votació de cadascuna de les candidatures.
- El sobre de votació.
- Un sobre adreçat al president o presidenta de la mesa en la qual correspon votar.
- Un full explicatiu del procediment que s’ha de seguir
L’elector ha de rebre personalment aquesta documentació, havent acreditat prèviament la identitat.
En cas que l’elector no es trobi a l’adreça assenyalada en l’imprès de sol·licitud, haurà de presentar-se, personalment o, en cas de malaltia o incapacitat certificada mèdicament, a través d’un representant autoritzat notarialment o consularment, a l’oficina de Correus corresponent.
Reexpedició de la documentació de vot
En el cas que els horaris de l’oficina de Correus impedeixin o dificultin la recollida de la documentació de vot, és possible sol·licitar que la documentació electoral es reexpedeixi a qualsevol altra oficina de Correus o adreça.
Per sol·licitar-ho, cal presentar-se personalment a qualsevol oficina de correus i aportar aquests documents:
- El DNI del sol·licitant.
- Un escrit signat pel sol·licitant que demani la reexpedició de la documentació del vot per correu, i en què consti el següent:
- Nom, cognoms i DNI del sol·licitant.
- L’oficina de Correus o l’adreça on vol rebre la documentació.
- El número de seguiment que consta a l’avís de Correus que indica al sol·licitant on pot passar a recollir la documentació.