12 persones, víctimes i familiars d’accidents de trànsit, són els protagonistes de la campanya de sensibilització que el Servei Català de Trànsit (SCT) farà arribar a la ciutadania a partir del mes de juliol. El format testimonial ha estat l’estratègia comunicativa escollida aquest any per tal d’emetre missatges de conscienciació viària entre els ciutadans i de contribuir a reduir la sinistralitat a les nostres carreteres. La campanya es difondrà bàsicament a través de la televisió, la ràdio, els cinemes i les xarxes socials.
Els 12 testimonis que protagonitzen la nova campanya de seguretat viària de l’SCT saben el que és patir les conseqüències greus d’un accident de trànsit, ja sigui com a víctimes o familiars. La seva història, narrada en primera persona, és el fil conductor d’uns breus documentals que aposten per apel·lar a l’emotivitat i els sentiments dels receptors amb la finalitat que se sentin identificats amb la història real explicada. La identificació amb el testimoni pretén que els espectadors reflexionin sobre tot el que pot implicar ser víctima d’un accident de trànsit i interioritzar la premissa que "tots podem patir un accident o provocar-lo i causar danys a altres persones”.
Els testimonis que han participat en aquesta campanya són nens, adolescents, joves, adults i gent gran. Les persones escollides per protagonitzar les càpsules intenten representar tot el ventall social, ja que tot tipus de persona, de qualsevol edat i sexe, i ja sigui conductor de qualsevol vehicle, acompanyant o vianant, està exposada a patir un accident de circulació.
Difusió de la campanya
La campanya es difondrà des de finals de juliol fins a finals de desembre, amb especial èmfasi en els dies previs als caps de setmana i en els anteriors als períodes de màxima mobilitat (vacances d’estiu, ponts o vacances de Nadal). Els canals escollits per emetre la campanya publicitària d’enguany són televisió (canals de l’àmbit territorial català), ràdio, internet i noves tecnologies (xarxes socials incloses) i cinemes. Així mateix, es faran accions especials que contribueixin a reforçar els objectius de comunicació dels espais publicitaris.
Text: Elena López
Fotografies:
Cristina Doménech