La velocitat variable també s’ampliarà a l’autopista del Maresme (C-31 nord), el 2013, i a l’autovia del Baix Llobregat (A-2), el 2014
La posada en marxa del sistema suposa la modificació dels límits de velocitat de la B-20 en funció de les situacions de congestió, d’incidències de seguretat viària (accidents, avaries, obres, etc.) i de les inclemències meteorològiques (pluja, boira, vent, etc.). En concret, els límits oscil·len entre 60 i 100 km/h i el fet de modificar-los respon a l’objectiu de reduir el nombre d’aturades i arrencades dels vehicles durant el trajecte i, per tant, d’aconseguir una homogeneïtzació de la mobilitat i una conducció més eficient amb la consegüent reducció del risc viari.
El Servei Català de Trànsit (SCT) prossegueix així amb el projecte d’ampliació de la velocitat variable a la zona 1 de l’àrea metropolitana de Barcelona. Actualment està en funcionament a la C-31 sud (autovia de Castelldefels), des de Castelldefels fins a l’Hospitalet de Llobregat (19 km), a la C-32/B-20 sud (autopista del Garraf), en el tram comprès entre Castelldefels i el nus del Llobregat (14,3 km), i a la B-23/AP-2 entre Barcelona i Molins de Rei (11,5 km). De cara a aquest 2013, després d’haver-la aplicat a la pota Nord (B-20), està previst que s’estengui a la C-31 entre Sant Adrià de Besòs i Badalona (6 km) i, el 2014, a l’A-2 entre Cornellà i Sant Vicenç dels Horts (11,5 km).
La velocitat variable de la pota Nord ha tingut un cost d’uns 475 mil euros, un import inferior a la resta de vies amb aquest sistema instal·lat, atès que a la B-20 l’equipament s’ha fet només a través de senyals lluminosos laterals més espaiats. Convé destacar que en aquest nou tram de control dinàmic hi ha dos radars que s’adeqüen i sancionen a la velocitat que indiquen els panells lumínics.