Els sistemes de retenció infantil protegeixen els infants en els vehicles i en cas d’accident en redueixen la lesivitat. Per fer-los cada vegada més segurs els fabricants d’aquests sistemes inverteixen en investigació i realitzen crash test. Aquestes proves es fan amb dummies, uns maniquins de prova de xoc, per reproduir el comportament del cos humà en cas de col·lisió. Aquests maniquins permeten avaluar la protecció que l’estructura d’un vehicle i els sistemes de retenció proporcionen als seus ocupants. Les dades indiquen que l’ús de la seguretat passiva en els més petits a Catalunya és generalitzat. Tot i això, les campanyes i la formació en mobilitat segura continua incidint en la importància de no abaixar la guàrdia en cap moment, especialment a les zones urbanes on l’ús no és tan aclaparador com a la xarxa viària interurbana. Fins i tot, s’ha constatat que l’ús dels SRI decau en la franja compresa entre el cinc i els nou anys d’edat.
Text: Sílvia del Amo
Fotografies: Cedida
Vídeo: Coclic