El passat mes d’octubre es va començar a emetre la nova campanya de conscienciació viària del Servei Català de Trànsit (SCT). Enguany hem apostat per una estratègia diferent amb l’objectiu d’aconseguir més ressò i impacte entre la ciutadania i fer que la sensibilització envers la seguretat viària continuï avançant.
Sota el lema "Sí, podem evitar-ho” s’engloba aquesta campanya de 6
càpsules testimonials, protagonitzades per víctimes reals d’accidents de
trànsit i familiars. En aquest sentit, per primera vegada el testimoni
és el que interpel·la directament l’espectador i li transmet un relat
real, espontani i sincer, allunyant-se així del missatge oficial que
normalment s’emet des de l’Administració. Es pot assegurar que és una
campanya propera, emotiva i realista que suposa una nova fórmula de
publicitat institucional.
Considero que un altre punt fort d’aquesta campanya és que permet arribar als diferents sectors de la societat, ja que els 6 espais estan protagonitzats per víctimes de trànsit de tot l’espectre social. En un entorn comunicatiu en què la personalització és cada vegada més determinant és molt positiva aquesta fragmentació de públics perquè crec que d’aquesta manera el missatge arribarà d’una forma més directa i el destinatari s’hi sentirà més identificat.
La càrrega humana d’aquesta campanya és molt gran perquè persones que han patit les conseqüències d’un sinistre viari han decidit explicar la seva dura experiència per intentar que altres persones no hagin de passar pel mateix. I és per això que des d’aquestes línies vull traslladar el meu sincer agraïment a aquestes persones que han col·laborat desinteressadament en aquesta important tasca de la conscienciació viària.
Des de l’SCT esperem que aquesta nova campanya tingui una bona acceptació entre la ciutadania i compleixi els seus objectius de fer reflexionar i de canviar actituds en la conducció.
Text: Joan Aregio
Fotografies:
Arxiu SCT